سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

محسن عباسپور:

تا زمانی که بازیگر سمت «سینما» نرود «سینما» به سمت او نخواهد رفت

محسن عباسپور

سینماپرس: بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان این‌که صحنه‌ تئاتر به بازیگر قدرت می‌دهد و منجر به تقویت بازی او مقابل دوربین می‌شود، گفت: جای خالی بازیگران توانمند تئاتر در کارهای سینمایی و تلویزیونی احساس می‌شود.

به گزارش سینماپرس، محسن عباسپور در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بسیاری از بزرگان سینما و تلویزیون در ابتدا کار خود را از تئاتر شروع کردند و همزمان با فعالیت در سینما و تلویزیون به فعالیت در تئاتر نیز ادامه می‌دادند و صد درصد، کارهای تئاتر برای علاقه‌مندان به تصویر می‌تواند سکوی پرتاب باشد؛ چرا که صحنه تئاتر به بازیگر قدرت می‌دهد و او را تقویت می‌کند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی شاهرگ (سید جلال اشکذری ۱۳۹۸) افزود: کافی است که بازیگر برای ایفای نقش در سینما و تلویزیون، بازیگری مقابل دوربین را هم یاد گرفته و قاب‌ها و لنزها را بشناسد. بداند که مقابل دوربین چه کاری باید انجام دهد.

عباسپور گفت: کارهای تئاتر برای تربیت و تقویت حس، بدن و بیان بازیگر فوق‌العاده‌است؛ کارگردان‌های سینما و تلویزیون می‌توانند به بازیگرهای تئاتر اعتماد کرده و با خیال آسوده کارهای خود را پیش ببرند.

بازیگر فیلم سینمایی عمارتی در مه (محمدعلی سلیمان‌تاش ۱۴۰۱) اظهار داشت: بازیگری که توانایی ایفای نقش در هر دو عرصه تئاتر و سینما را داشته باشد بسیار توانمند است. بازیگری که در سینما و تلویزیون فعالیت دارد و به شهرت رسیده لازم است در زنده نگه داشتن هنرهای نمایشی هم فعالیت کند چرا که تئاتر نیازمند حمایت هنرمندان بزرگ است و اگر این اتفاق بهتر رقم بخورد مردم هم از تئاتر بیشتر استقبال خواهند کرد، ضمن اینکه هنرمندان جوان ما در کنار بزرگان بیشتر یاد می‌گیرند و تجربه میکنند.

تئاتر در ایران یتیم مانده است

عباسپور همچنین با بیان اینکه تئاتر در ایران یتیم مانده است اظهار داشت: از طرف هنرمندان، مردم و مسوولان آنگونه که باید و شاید از تئاتر حمایت نمی‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی هفت (کیارش اسدی زاده ۱۳۹۹/ ۱۴۰۰) و سریال روزهای ابدی (به کارگردانی جواد اشکذری ۱۳۹۷) گفت: تا زمانی که بازیگر سمت سینما نرود سینما به سمت او نخواهد رفت. تئاتر این عرصه را برای بازیگر فراهم می‌کند اما کافی نیست.

او گفت: تا زمانی که کارگردان‌های سینما و تلویزیون به تئاتر اهمیت ندهند و از آن حمایت نکنند، از استعدادهای موجود در صحنه‌های تئاتر غافل می‌شوند و این اجحاف بزرگی در حق بازیگران تئاتر برای راهیابی به عرصه سینما و تلویزیون است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.