یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

مرتضی کاظمی:

ترجیح می‌دهم در گاوداری‌ام کار کنم تا این که سر کارهای ضعیفی که با پول گرفتن از نابازیگرها ساخته می‌شود بروم!

مرتضی کاظمی

سینماپرس: مرتضی کاظمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: ترجیح می‌دهم در گاوداری‌ام کار کنم تا این که سر کارهای ضعیفی که با پول گرفتن از نابازیگرها ساخته می‌شود، بروم.

به گزارش سینماپرس، مرتضی کاظمی بازیگر مجموعه تلویزیونی بازگشت به خانه (مسعود نوابی ۱۳۷۵-۷۶) در گفت وگو با ایرنا درباره کارهای جدیدش اظهار داشت: مگر کار جدید وجود دارد؟ کارها تعطیل است و کارهایی هم که وجود دارد کارهای مطمئنی نیستند. به همین خاطر خودم را خیلی درگیر کار نمی‌کنم.

او با اشاره به آخرین کار خود در پیش از سال جدید در یک تله فیلم به نام بهاران گفت: بعد از آن سر هیچ کاری نرفتم. کارهای زیادی پیشنهاد شد اما شرایط به گونه‌ای نبود که بپذیرم.

در سینما مد شده برخی با پول گرفتن از نابازیگرها کارهای «تو کمدی» می‌سازند

بازیگر مجموعه عروس تاریکی (محمود معظمی ۱۳۹۸) گفت: دوست داشتم سر کارهای جدید بروم اما بیشتر کارها مسائل اقتصادی مطمئنی نداشت. در سینما مد شده برخی به نام کارگردان از عده‌ای نابازیگر که علاقمند بازیگری هستند پول می‌گیرند و سرمایه اولیه را تامین و با دو بازیگر کار را شروع می کنند که در نهایت به سرانجام نمی رسد و به اصلاح کارهای توکمدی هستند.

سینما و تلویزیون شرایط خوبی ندارند

او اظهار داشت: خوشبختانه تئاتر هنوز دچار این آفت نشده و نمی‌شود. اهالی تئاتر آنقدر پاک هستند که اجازه چنین شرایطی را نمی‌دهند اما سینما و تلویزیون شرایط خوبی ندارند. تلویزیون که کار تولیدی ندارد و خیلی از کارهای تلویزیونی حداقل در ۷ ماه گذشته متوقف شده است.

باید دنبال کاری باید باشم که اعتبار سی و چند ساله‌ام زیر سوال نرود

بازیگر فیلم سینمایی نازلی (محمود معظمی ۱۳۹۵) تاکید کرد: خیلی دنبال کار نیستم. یک گاوداری در سمت ساوه دارم و بیشتر درگیر آن هستم. کاری که باب میلم باشد نیست. اگر هم باشد باید دنبال کاری باشم که اعتبار سی و چند ساله‌ام زیر سوال نرود. خیلی سراغ کار نمی روم بلکه در آینده شرایط بهتر شود.

او درباره برخی آثار سینمایی در حال اکران هم گفت: این قبیل کارها را مردم کف خیابان دوست دارند. به این دلیل که، مردم سال‌ها در شرایطی قرار گرفتند که همه فیلم‌ها غم و اندوه بوده و اکنون دریچه‌ای می‌بینند. بماند که در پشت این دریچه چه اتفاقاتی می‌افتد. این قبیل کارها را کارهای مبتذل می‌دانم که هیچ ارزش هنری از نظر من ندارد.

بازیگر سریال همه چیز آنجاست (شهرام شاه‌حسینی ۱۳۹۳) افزود: این قبیل کارها، فقط کار گیشه‌ای است که در مقطعی مردم آنها را تماشا می‌کنند و در نهایت می‌بینند که چیز به درد بخوری نیستند تا بتوانند برداشت مثبتی هم داشته باشند.

مردمی که سمت سینما می‌روند مردم فهیمی هستند

او تاکید کرد: این قبیل کارها به قهقرا می رود و ماندگار نیستند. چون مردمی که به سمت سینما می روند عمدتا مردم فهیمی هستند. به سینما می‌روند تا حتی با دیدن چنین کارهایی هم دقایقی بخندند و در انتها دلزده می‌شوند و اکثریت نگاه خوبی به این قبیل کارها ندارند.

عده‌ای در سینما رگ خواب مردم دستشان است

بازیگر مجموعه تلویزیونی چرخ فلک (عزیزالله حمیدنژاد ۱۳۹۵) همچنین گفت: عده‌ای در سینما رگ خواب مردم دستشان است و از شرایط به وجود آمده سوء استفاده می‌کنند و کسی هم جلوی این کارها را نمی‌گیرد.

به عقیده این پیشکسوت سینما و تلویزیون، برخی کارهای سینمایی به مثابه سمی برای سینماست.

کاظمی گفت: این کارها جز این که سینما را نابود کنند و ته مانده آن را از هم از بین ببرد عایدی برای سینما ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.