شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ چالش ها و انتظارات/۷

کمالی پور: برای برگزاری یک جشنواره باشکوه نیازمند ایجاد وحدت و همدلی میان یکایک اهالی سینما هستیم

کمالی پور تهیه کننده در  غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: محمد کمالی پور تهیه کننده سینما گفت: بنده معتقدم برای برگزاری یک جشنواره باشکوه نیازمند ایجاد وحدت و همدلی میان یکایک اهالی سینما هستیم.

محمد کمالی پور تهیه کننده سینما در پی انتصاب دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در خصوص چالش ها موجود و انتظارات از سازمان سینمایی گفت: مهمترین معضل اصلی امروز سینمای کشور که در روند برگزاری جشنواره های ریز و درشت ما هم اثر سوء گذاشته فقدان اتحاد و همدلی میان سینماگران و مدیران سینمایی است و از این رو بنده معتقدم برای برگزاری یک جشنواره باشکوه نیازمند ایجاد وحدت و همدلی میان یکایک اهالی سینما هستیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «هفت بهار نارنج» و «آینه شمعدون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اگر می خواهند جشنواره ای در تراز و جایگاه سینمای کشورمان برگزار کنند از همین امروز باید در پی آن باشند که همه اهالی سینما را با یکدیگر آشتی داده و آن ها را به صلح برسانند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه در سینمای کشورمان شرایط عجیبی به وجود آمده به نحوی که همه در حال زدن برای یکدیگر هستند! یک سری از دیگران سوءاستفاده می کنند و یک سری فقط به منافع شخصی شان می اندیشتند. شما در همین حوزه تهیه کنندگی سینما ببینید چطور تهیه کنندگان به چند صنف تقسیم شده اند و هیچ یک دیگری را قبول ندارند. ببینید در همین کارگردانان سینما چقدر اختلاف نظر وجود دارد؛ ببینید که چطور میان اهالی سینما و مدیران سینمایی ارتباط خوبی شکل نگرفته؛ خوب بی تردید تا وقتی شاهد این اتفاقات باشیم قطعاً نمی توانیم جشنواره باشکوه و خوب و بی نقصی هم برگزار کنیم.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه جشنواره فجر نباید به اتفاقات سیاسی و اجتماعی گره زده شود تصریح کرد: در دوره گذشته جشنواره کاملاً سیاسی شد و به برخی اتفاقات سیاسی-اجتماعی ربط پیدا کرد. همین مسأله باعث شد تا جشنواره به سمت چند دستگی برود. این اتفاق در حالی است که جشنواره فیلم فجر رویدادی ملی و متعلق به یکایک مردم ایران است و هرگز نباید آن را به اتفاقات اجتماعی و... گره زد.

کمالی پور در همین راستا متذکر شد: در هر دوره ای که دولت ها عوض می شوند سیاست ها در قبال سینما هم تغییر می کند و این پدیده ای طبیعی است؛ سال گذشته هم ما شاهد این بودیم که نوع انتخاب دبیر و تصمیم گیری ها در خصوص جشنواره تغییر کرده بود اما این مسائل هرگز نباید تأثیری روی نگاه افراد به فیلم ها بگذارد.

وی در پاسخ به این سوأل که با توجه به اینکه از سال گذشته این جشنواره بین المللی شده چگونه باید وجهه بین المللی آن را حفظ کرد و آن را به سطح جشنواره های تراز اول دنیا رساند اظهار دشات: بنده اعتقادم این است جشنواره ای که ما داریم محلی است؛ زنده یاد علی معلم هم همیشه این نکته را عنوان می کرد. از این رو ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم اتفاقاتی که در جشنواره های مطرح سینمایی دنیا رخ می دهد در جشنواره ما نیز به همان شکل و سیاق وجود داشته باشد.

این تهیه کننده سینما در پایان این گفتگو افزود: نکته مهم برای ما این است که امروزه در تمامی دنیا سینمای ما را می شناسند. ما سال ها است در سطح دنیا افتخارات سینمایی زیادی را کسب کرده ایم و جوانان مستعدی در حوزه سینما داریم. به عقیده من جشنواره فیلم فجر باید این استعدادها را شناسایی کرده و به آن ها بها بدهد و از آن ها برای تولید فیلم های شان حمایت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.