سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

لزوم اصلاح رویه در صندوق اعتباری هنر/۶

زرین دست: نهادهایی همچون صندوق اعتباری هنر باید در زمان بیکاری و رکود تولید از هنرمندان حمایت کنند

علیرضا زرین دست در نشست خبری فیلم سینمایی سینما متروپل

سینماپرس: علیرضا زرین دست فیلمبردار پیشکسوت سینما گفت: نهادهایی همچون صندوق اعتباری هنر باید در زمان بیکاری و رکود تولید از هنرمندان حمایت کنند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «خون شد» و «سینما متروپل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یک هنرمند قطعاً تمایل دارد مرتب سر کار باشد و خود را بروز کرده و کسب درآمد کند اما شرایط رکود تولید این اجازه را به خیل عظیم هنرمندان نمی دهد که همه آن ها مرتب سر کار باشند و ممکن است یک هنرمند نه عضو هیچ صنفی باشد و نه سال ها فضایی برای کار کردنش مهیا شود. همانطور که وقتی یک فردی مدرک پزشکی یا مهندسی می گیرد تا آخر عمر به دلیل تحصیلی که کرده و این مدرک را گرفته عنوان «دکتر» و «مهندس» را دارد و در نهادهای زیرمجموعه اش عضویتش از بین نمی رود همین اتفاق باید برای هنرمندان نیز رخ بدهد.

وی ادامه داد: یک هنرمند حتی اگر یک اثر هنری خلق کرده باشد تا آخر عمر عنوان «هنرمند» بودن با او و همراه او است و هیچ کس نباید این اجازه را به خود بدهد که حتی عنوان «هنرمند» را از آن فرد سلب کند.

زرین دست سپس با بیان اینکه بی تردید هنرمندان در تمامی صنف ها و رشته های سینمایی و غیرسینمایی خودشان در پی آن هستند که توانایی خود را مرتب بیشتر از پیش کنند اظهار داشت: هنرمند هر سال خودش را به روز می کند تا کارش ارزشمندتر از گذشته شود! حالا اگر کسی به هر علتی این امکان را نداشته نباید او را از نهادی مانند صندوق اعتباری هنر لغو عضویت کرد چرا که این رفتار از نظر انسانی و اجتماعی اصلاً عمل درستی نیست.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «تسویه حساب» و «فرزند خاک» در خاتمه این گفتگو افزود: مدیرعامل این نهاد باید پاسخگوی این تصمیم باشد و بگوید بر اساس کدام منطق و اصولی دست به این کار زده است؟ آیا وزارت ارشاد چنین درخواستی از آن ها داشته؟ آیا افراد خاصی در این تصمیم گیری دخیل بوده اند؟ این ها نکاتی است که باید به صورت واضح و شفاف برای اهالی فرهنگ و هنر کشور شفاف سازی شود. در نهایت بنده امیدوارم مسئولان فرهنگی و هنری کشور از هنرمندانی که امکان کار برایشان فراهم نیست حمایت داشته باشند و از آن ها در زمان بیکاری دستگیری کنند و به آن ها حمایت های مالی و معنوی برسانند نه اینکه آن ها را به حال خود رها کرده و حتی عضویت ایشان را لغو نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.