دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

لزوم اصلاح رویه در صندوق اعتباری هنر/۵

قربانی: مگر می خواهیم از صندوق اعتباری هنر گواهینامه رانندگی بگیریم؟/ شأن هنر و هنرمند زیر سوأل رفته است

علی‌اکبر قربانی

سینماپرس: علی‌اکبر قربانی آهنگساز و رهبر ارکستر در گفت: بدیهی است که کار هنرمند مشخص و روشن است؛ سابقه هنرمند هرگز از بین نمی رود، حتی اگر یک اثر در زندگی اش خلق کرده باشد!

آهنگساز فیلم های سینمایی «کلانتری غیرانتفاعی» و «روباه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مگر می خواهیم از صندوق اعتباری هنر گواهینامه رانندگی بگیریم که هرچند سال یک بار باید به آنجا مراجعه کرده و عضویت مان را تمدید کنیم!؟ متأسفانه شأن هنر و هنرمند سال ها است زیر سوأل رفته و اخیراً اوضاع کمی بدتر از گذشته شده که نمونه آن را در همین رفتار اخیر مسئولان صندوق اعتباری هنر با هنرمندان شاهد بوده و هستیم.

وی ادامه داد: البته چند روز قبل به بنده اطلاع دادند که عضویتم همچنان در صندوق پابرجاست و تعلیق نشده ام اما اصل این ماجرا از بنیان و ریشه غلط است و سیاست گذاران کلان فرهنگی کشور باید هرچه سریع تر بازنگری جدی بر این اتفاق داشته باشند و اینطور هنرمندان را تحت فشار نگذارند.

قربانی تأکید کرد: صندوق اعتباری هنر نهادی است که باید مأمن و پناهگاه همه هنرمندان در هر صنف و رشته ای باشد و در سختی و مرارت آن ها را حمایت کرده و به ایشان یاری برساند اما متأسفانه آنچه شاهد هستیم بر عکس این قضیه است.

مدرس آهنگسازی کانون آهنگسازان جوان صدا و سیما و عضو شورای فنی ارکستر ملی ایران در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: مسئولان صندوق اعتباری هنر باید به همه هنرمندان با یک چشم نگاه کنند و میان هنرمندان تبعیض قائل نشوند؛ اگر این قانون در صندوق وجود دارد که هرچند سال یک بار هنرمندان عضو باید خودشان را مجدداً به عنوان هنرمند اثبات کنند باید با درایت و تدبیر عاجل این قانون را ملغی کرده و شأن فرهنگی و هنری هنرمندان را حفظ کنند و من امیدوارم دیگر هرگز شاهد چنین رفتارهای مشابهی با هنرمندان نباشیم و این قبیل سیاست های نادرست برای همیشه در عرصه فرهنگی و هنری کشورمان از بین برود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.