شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

لزوم اصلاح رویه در صندوق اعتباری هنر/۷

مصیری: مسئولان نهادهای فرهنگی و سینمایی موظفند در صورت بیکاری و خانه نشینی هنرمندان از آن ها دلجویی و احوالپرسی کنند

منوچهر مصیری

سینماپرس: منوچهر مصیری کارگردان سینما گفت: مسئولان تمام نهادهایی فرهنگی و سینمایی موظفند در صورت بیکاری و خانه نشینی هنرمندان از آن ها دلجویی و احوالپرسی کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «دنیا» و «ازدواج صورتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وظیفه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از هنرمندان است. اگر از یک هنرمند مدتی خبری بیرون نمی آید مسئولان این نهاد باید ببینند هنرمند چرا کار نداشته و کار نکرده؛ آن ها باید بروند و ببینند که این هنرمند که سال های زندگی اش را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم گذاشته الآن چطور زندگانی اش را می گذراند.

وی تصریح کرد: اما متأسفانه این ها آرزویی است که بر دل ما مانده است! هیچ گاه به یاد ندارم که مسئولان وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و یا نهادهای تابعه این مجموعه ها یادی از ما کرده باشند. مثلاً کسی تاکنون از بنده نپرسیده بعد از ۵۰-۶۰ سال سابقه کار هنری در سینما و حالا بعد از ۱۰-۱۲ سال که از ساخت آخرین فیلم سینمایی ات می گذرد چرا کم پیدا هستی و چرا در محافل و مجالس دیده نمی شوی و چرا اثری تولید نمی کنی؟

مصیری سپس با طرح این پرسش که صندوق اعتباری هنر جز بیمه تکمیلی چه خدمتی به سینماگران انجام داده است؟ متذکر شد: آیا برای همین یک کار اندک برای هنرمندان می خواهند افرادی که طی ۳ سال اخیر کار نکرده اند و قراردادی نداشته اند و یا عضو صنفی نیستند را تعلیق عضویت کنند؟

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم مدیران محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، خانه سینما، صندوق اعتباری هنر و خلاصه هر نهادی که به سینما و سینماگران مرتبط است تدبیری برای رفع مشکلات ناشی از بیکاری و رکود شدید تولید که زندگی بخشی از سینماگران را با معضلات جدی روبرو ساخته داشته باشند و برای رفع بحران از زندگی آن ها قدم جدی بردارند نه اینکه با برخی تصمیم گیری های شان یک مشکل به مشکلات آن ها اضافه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.