جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

انتظارات از هیأت داوران جشنواره فجر/۸

سلطانی: محتوای آثار باید یکی از پارامترهای رأی داوران باشد

مصطفی سلطانی

سینماپرس: مصطفی سلطانی کارگردان سینما در خصوص انتظارات از هیأت داوری جشنواره فیلم فجر گفت: قاعدتاً این رویداد بایستی بر اساس اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی مبادرت به گزینش و داوری آثار کند.

کارگردان فیلم سینمایی «چراغ های ناتمام» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در اغلب ادوار برگزاری جشنواره خروجی و رأی هیأت داوران سنخیت و قرابتی با ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نداشت و این مسأله مهمترین و اصلی ترین معضل جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی است. تا جایی که من مطلع هستم وضعیت به این صورت است که در بخش انتخاب پارامترها متفاوت از بخش داوری است به نحوی که در بخش داوری آثار را از نظر هنری و فنی بررسی می کنند و به محتوا کاری ندارند در صورتی که هیأت انتخاب برایشان مسأله محتوا بسیار مهمتر از مسائل فنی و هنری است.

وی ادامه داد: بنده در همین رابطه چند سال قبل با یکی از داوران گفتگو کردم و ایشان گفتند ما مسئولیت اینکه اگر اثری منافی ارزش های جشنواره فجر انقلاب است نباید به آن بها دهیم را در دستور کار نداشتیم و آثار را با معیار هنری و فنی شان ارزیابی کردیم.

سلطانی سپس با بیان اینکه محتوای آثار باید یکی از پارامترهای رأی داوران باشد متذکر شد: اسم این جشنواره فجر انقلاب است و بابت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود از این رو محتوای آثار باید سنخیت و قرابت جدی با این ایام داشته باشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: در سیستم داوری جشنواره باید حتماً امتیاز ویژه ای به فیلم های ارزشی و استراتژیک که با محوریت اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تولید شده اند داده شود. نباید فیلم های ارزشی با آثار اجتماعی به یک نحو بررسی شوند و آثار ارزشی و متعهدانه باید یک اولویت ویژه نسبت به دیگر آثار در داوری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.