پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

انتظارات از هیأت داوران جشنواره فجر/۶

کیوان نیا: داوران فیلم ها در چارچوب ارزش های انقلاب اسلامی ارزیابی کنند/ جشنواره سال ها است با عنوان «فجر انقلاب» بیگانه شده است

شاهرخ کیوان نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز در خصوص انتظارات از هیأت داوری جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فجر سال ها است متضاد با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دست به گزینش و داوری آثار می زند و از این رو نیاز مبرم و ضروری است که داوران فیلم ها را در چارچوب ارزش های انقلاب اسلامی ارزیابی کنند! همه چیز در جشنواره فجر انقلاب اسلامی باید مطابق با فرهنگ ایرانی-اسلامی باشد از پوشش شرکت کنندگان در این رویداد گرفته تا محتوای آثار و قطعاً هرگونه کم کاری در این زمینه بر گردن متولیان و برگزارکنندگان این جشنواره است.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: باعث تأسف است که باید عنوان کنم جشنواره سال ها است با عنوان مقدس «فجر انقلاب» بیگانه شده است؛ ما حتی در برخی سال ها شاهد نمایش فیلم هایی بودیم که علناً و رسماً بیگانگی و حتی عناد خود را با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روشن می کردند.

وی ادامه داد: فیلم های حاضر در جشنواره باید همگی منطبق با ارزش های نظام و انقلاب اسلامی باشد؛ داوران نیز باید بر اساس دیدگاه و باورهای مقام معظم رهبری مبادرت به گزینش و ارزیابی آثار کنند تا ان شاالله این رویداد سینمایی بتواند به معنای واقعی نمایشگر عظمت و شکوه فجر انقلاب اسلامی باشد.

کیوان نیا در پایان این گفتگو خواستار کنار گذاشتن ذهنیت باندی و جناحی در هیأت داوران شد و در این باره اظهار داشت: داوران باید رفتار خداپسندانه را مورد نظر خود داشته باشند و بر مبنای آن فیلم ها را قضاوت کنند تا به این ترتیب بتوانیم به آرمان و مطلوب مورد نظر همه دغدغه مندان و سینه سوختگان انقلاب اسلامی نزدیک شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.