دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

انتظارات از هیأت داوران جشنواره فجر/۳

مبلغی: داوران هنگام ارزیابی آثار جشنواره فیلم فجر بایستی اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را مد نظر داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی‌

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی‌ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظارات از هیأت داوری جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر یکی از جشن های فرهنگی و هنری پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است و از این رو داوران هنگام ارزیابی آثار جشنواره فیلم فجر بایستی اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را مد نظر داشته باشند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انقلاب اسلامی یک پدیده بزرگی بود که در این عصر به وجود آمد و تأثیرات شگرفی در منطقه و همینطور جهان داشت.

وی ادامه داد: این انقلاب که در راستای پاسداری از ارزش های دینی، الهی، اسلامی، انسانی و مردمی شکل گرفت برای همه ما عزیز است و جوانان بسیاری خون خود را برای به ثمر نشستن این انقلاب دادند.

مبلغی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی توجه به فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی است متذکر شد: بنده معتقدم ضمن اینکه نباید تنگ نظرانه برخورد کنیم اما نباید از اهداف انقلاب و اسلام دور شویم؛ نباید از آرمان های شهدا دور شویم؛ ماهیت انقلاب و ارزش های آن باید در آثار جشنواره فیلم فجر نهفته باشد.

این کارشناس فرهنگی در پایان این گفتگو افزود: اگر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صحه بگذاریم بر یک سری فیلم هایی که با فرهنگ ملی و دینی و انقلابی ما همخوانی ندارند این تعارضی است که خودمان واردش می شویم و به جای کمک کردن به رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم حرکت دیگری شکل می گیرد که صلاح کشور و مردم در آن لحاظ نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.