جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

انتظارات از هیأت داوران جشنواره فجر/۱

تقوی: داوران برای ارزیابی آثار باید معیارهای انقلابی را در نظر داشته باشند/ داوران بر اساس رهنمودهای امام (ره) و رهبری باید آثار را غربال گری کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظارات از هیأت داوری جشنواره فیلم فجر گفت: ما برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی خون پاک شهدایی مانند سردار سلیمانی را دادیم از این رو داوران برای ارزیابی آثار حاضر در جشنواره فجر انقلاب هم باید معیارهای انقلابی را در نظر داشته باشند و توجه ویژه ای به محتوای آثار کنند و اجازه ندهند آثاری که محتوای ساختارشکن دارند و ارزش های اسلامی و انسانی را زیر سوأل می برند جزو برگزیدگان جشنواره فجر انقلاب اسلامی باشند.

معاون فرهنگی سابق سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره های فجر جریان بسیار مهم فرهنگی هستند و مجموعه هنرمندان به مناسبت ایام الله فجر باید هنرشان را در این عرصه فرهنگی به نمایش بگذارند؛ بی تردید درست همانند مسابقات ورزشی که در سطوح بین المللی و ملی برگزار می شوند و استعدادها در آن مسابقات شناخته می شوند باید در این رویداد هم استعدادها شناخته شوند اما نکته مهم این است که ما بتوانیم از طریق این جشنواره ها در جهت رشد فکری و فرهنگی جامعه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هدف ما باید این باشد که بتوانیم ضمن راه اندازی جریان فرهنگی در جامعه، فرهنگ و هنر انقلاب را ترویج کنیم. دستگاه های مهم همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و... باید توجه ویژه ای به این مسأله داشته باشند و پشتیبانی کنند تا سال به سال بتوانیم گام های رو به جلو برداریم.

تقوی سپس با بیان اینکه کار داوری بسیار مشکل است اظهار داشت: داوران باید خودشان به این مسأله توجه داشته باشند که در چه کشوری و چه فضایی تنفس می کنند؟ ما باید ببینیم در این کشور برای حفظ ارزش ها و قانون اساسی چه سرمایه گذاری کردیم، بهترین انسان ها را دادیم و کشور را حفظ کردیم و این مملکت بر اساس ارزش ها به وجود آمد از این رو بر اساس رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری باید غربال گری و داوری داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر توجه داوران به مسأله محتوا را بسیار مهم ارزیابی کرد و در این باره متذکر شد: داوران باید محتوای فیلم ها را در نظر بگیرند و صرفاً بر اساس کیفیت فنی و هنری یک فیلم به آن اثر امتیاز ندهند. بی شک هر فیلمی که بخواهد برخلاف معیارها و ارزش های این مملکت باشد نباید جایزه ای در جشنواره بگیرد و داوران باید بدانند این کار مورد رضای خدا و شهدا نیست.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: معیارها و ارزش ها برای ما اصل، میزان و شاخص هستند و ما باید تلاش کنیم که ارزش های نظام را حفظ کرده و با اعتقاد راسخ و انگیزه بالا و نگاه الهی و انسانی به پیش برویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.