یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد:

با استقبال چشمگیری روبرو هستیم که حدی بر آن نمی توان متصور شد/ امسال در جشنواره شاهد تحقق عنوان «فجر انقلاب» خواهیم بود

کوروش زارعی در نشست خبری چهل‌و‌یکمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: کوروش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر گفت: ما کارمان را به لطف خدای متعال و اهل بیت (ع) به خوبی پیش می بریم و هیچ مشکلی نداریم؛ برخی دوستان تئاتر دوست داشتند این رویداد را تحریم کنند اما آنچنان با استقبال چشمگیری روبرو هستیم که حدی بر آن نمی توان متصور شد.

دیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:ما آنقدر دمکرات هستیم که می گوییم هر کس هر کاری دوست دارد بکند، تحریم بکند، شرکت نکند! این جشنواره ویترین تئاتر کشور و متعلق به تمام هنرمندان تئاتر در تهران و شهرستان ها است و هر کس دوست دارد در آن شرکت داشته باشد درهای جشنواره و آغوش ما به روی او باز است.

این هنرمند متذکر شد: وقتی اغتشاشات در سطح کشور رخ داد عده ای از هنرمندان گفتند ما در جشنواره شرکت نمی کنیم اما بنده می خواهم از طریق این رسانه به این افراد بگویم شما چه شرکت بکنید و چه شرکت نکنید تئاتر به حیات خود ادامه خواهد داد. تئاتر منتظر کسی نمی ماند و بحمدالله آنقدر دست ما پر است که امروز برای تنظیم جدول برنامه ها دچار مشکل شده ایم و شاید ناچار باشیم از برخی افراد عذرخواهی کنیم چرا که جای خالی در جدول برای اجرای آن ها نداریم.

زارعی خاطرنشان کرد: بنده به سهم خودم دست تک تک هنرمندانی را که در این جشنواره شرکت کردند می بوسم. در ماه های اخیر این افراد همراه با خانواده های شان بسیار توهین شنیدند و به کرات مورد تهدید و ارعاب قرار گرفتند اما با عشق و اراده میدان را خالی نکردند و با شرف تمام برای تئاتر ایران اسلامی زحمت کشیدند و کار کردند و بنده خاضعانه عنوان می کنم که خاک پای یکایک آن ها هستم.

وی در خصوص تغییرات ایجاد شده در روند برگزاری چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر نسبت به دوره های قبلی گفت: بزرگترین و مهمترین تغییر ماهوی این دوره از جشنواره تئاتر فجر نسبت به دوره های گذشته این است که ما صرفاً با آثار ارجینال و تازه روبرو هستیم و بخش مرور آثار را حذف کرده ایم.

زارعی در این رابطه تأکید کرد: سال ها در جشنواره تئاتر فجر بخش مرور آثار از بین کارهایی که یک سال گذشته روی صحنه رفته بودند انتخاب می شدند و تولیدات تازه در جشنواره نبودند و به همین دلیل طراوت و تازگی در جشنواره وجود نداشت و بسیاری افراد به دلیل اینکه قبلاً کارها را دیده بودند در جشنواره شرکت نمی کردند اما ما امسال درست مانند جشنواره فیلم فجر تنها آثار تازه را در این رویداد رونمایی خواهیم کرد.

این بازیگر تئاتر سپس با بیان اینکه امسال در جشنواره شاهد تحقق عنوان «فجر انقلاب» خواهیم بود گفت: تمام تلاش دوستان ما در ستاد جشنواره تئاتر فجر این است که ان شاالله بتوانیم به معنای واقعی جشنواره ای در تراز فجر انقلاب اسلامی برگزار کنیم. نزدیک به ۱۸۰ اثر از کشورهای مختلف از اروپا و آسیا گرفته تا آمریکا و اقیانوسیه خواستار حضور در این دوره جشنواره شده اند و ما برای توجه به تئاتر شهرستان ها پس از ۹ سال تعطیلی جشنواره تئاتر فجر منطقه ای را احیاء کرده ایم که این اتفاق باعث خرسندی بچه های تئاتر در سطح شهرستان ها شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.