دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

جایگاه بصیرت؛ تعهد و شهادت در سینمای ایران/۷

قاسمی جامی: مدیران پشت میز نشسته و شعار حمایت از سینمای استراتژیک می دهند/ چرا اثری درخور شأن سردار سلیمانی تولید نشده؟

حسین قاسمی جامی

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان سینما گفت: مدیران پشت میز نشسته و شعار حمایت از سینمای استراتژیک می دهند چون این شعار دادن برایشان هیچ هزینه ای ندارد؛ مسأله اینجا است که این افراد مادامی که باید از سینماگران حمایت کنند کاری انجام نمی دهند و دست در جیب شان نمی کنند تا بودجه تولیدات فیلم های استراتژیک هنرمندان را تقبل کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «زمزمه بودا» و «آزادی سرخ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مشکل سینمای ما این است که ابن الوقتی کار می کنیم! مدیران سینمایی باید متوجه شوند تهیه کننده خصوصی با بودجه خصوصی روی این مفاهیم سرمایه گذاری نمی کند در نتیجه این دولت است که باید با دغدغه مندی وارد میدان شده و روی این موضوعات سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: سینما هنر-صنعت بسیار گرانی است و ما نیازمند آن هستیم که یک وحدت میان تمامی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و سینمایی ایجاد شود، همه بودجه ها تجمیع شود تا همه فیلمسازان دغدغه مند و متعهد و امتحان پس داده بتوانند در سینمای استراتژیک تولید داشته باشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری، سازمان صدا و سیما، واحدهای فرهنگی سپاه، بنیاد شهید و بسیج و... همگی می خواهند فیلم های ارزشی بسازند؛ این اتفاق باعث می شود تا بودجه از بین برود و نتیجه خوبی حاصل نشود. ما باید یک مرکز جامع داشته باشیم که بودجه کافی در اختیار داشته باشد و روی این قبیل آثار سرمایه گذاری کند.

قاسمی جامی با انتقاد از اهمال کاری مدیران فرهنگی و سینمایی اظهار داشت: الآن چند سال از شهادت سردار دل ها می گذرد چرا هیچ اثری درخور شأن سردار سلیمانی تولید نشده؟ چرا مدیران فرهنگی و سینمایی با حساب و کتاب و برنامه ریزی جلو نمی روند و استراتژی روشنی ندارند؟

کارگردان فیلم های سینمایی «پی ۲۲» و «چشم شیشه ای» در پایان این گفتگو افزود: هنوز نمی دانیم منظور از اینکه ارزش های انقلاب اسلامی باید رعایت شود چیست؟ یعنی چه؟ در چه قالب هایی می توان این قصه ها را روایت کرد؟ بسیار اهمیت دارد که جامعه و به ویژه نسل جوان را آگاه کنیم تا فریب دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را نخورند؛ ما باید با تولید این قبیل آثار فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم و باعث بصیرت افزایی عموم مردم به ویژه نسل جوان شویم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.