سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

جایگاه بصیرت؛ تعهد و شهادت در سینمای ایران/۳

عظیمی: برخی مدیران و اعضای شوراهای مختلف در سازمان سینمایی و صدا و سیما معتقدند فیلم های ارزشی مخاطب ندارد/ نباید برای جمعیت اندک سینمارو فیلم های بی شخصیت تولید کرد

مهدی عظیمی میرآبادی

سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کننده سینما و مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت نهم دی ماه روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» و سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی گفت: برخی مدیران و اعضای شوراهای مختلف معتقدند فیلم های ارزشی دیگر مخاطب ندارد در صورتی که این نگاه از اساس غلط است چرا که ملت انقلابی ایران اسلامی در مراسم ها و مناسبت های مختلف ثابت کرده اند پیرو و پشتیبان اسلام و انقلاب و قرآن و ولایت فقیه هستند!

سرپرست پیشین اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کسانی که چنین تصوراتی دارند می خواهند حدود ۳ میلیون نفری که به سینما می روند را با فیلم های سطحی شان راضی نگه دارند در واقع آن ها را به ۸۲ میلیون نفر دیگر ترجیح می دهند در صورتی که رویه باید کاملاً معکوس باشد. یکی از مهمترین مسائلی که در سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وجود دارد این است که باید مولفه های ارزشمندی مانند بصیرت، تعهد و شهادت در سرلوحه کار مدیران این سازمان ها وجود داشته باشد. مدیران این نهادها باید در دستورالعمل و توصیه و سیاست ها این مقوله را مورد توجه قرار دهند اما اینکه چرا توجه نمی شود به آن دلیل است که بسیاری افراد که قرار است این کار را انجام دهند درد و مسأله و نگرانی شان این نیست.

وی ادامه داد: افرادی که سیاست گذاری و اجرای امور را در دست دارند باید به صورت عملی با مردم انقلابی ایران اسلامی همراه و همدل و همسو باشند؛ بی شک اگر سیاست گذار همراه مردم نباشد خروجی اش درست نخواهد بود.

عظیمی میرآبادی با بیان اینکه برخی مدیران با اهداف متعالی و ارزشمند هماهنگ نیستند اظهار داشت: این قبیل افراد بیشتر از نظر اقتصادی به فیلم و سینما نگاه می کنند و معتقدند که نباید چنین فیلم هایی را بسازند؛ این مسأله قطعاً نیازمند بازنگری جدی برای حضور مدیران سیاست گذار در صدا و سیما و سازمان سینمایی است. باید در تیم اعضای تصمیم گیرنده بازنگری اساسی شود، باید تجدیدنظر شود و کسانی که ضد منافع ملی حرکت می کنند از مدیریت و تصمیم گیری کنار گذاشته شوند.

مدیر سابق گروه تلویزیون بسیج در سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: مدیران سینمایی اگر به جمعیت قلیل سینمارو توجه کنند و بخواهند تنها برای خوشامد آن ها فیلم بسازند اوضاع در سینما به مراتب بد و بدتر خواهد شد.

وی یادآور شد: چند روز قبل آقای خزاعی در اختتامیه جشنواره سینماحقیقت مطلبی را عنوان کردند با این مضمون که تا زمانی که بنده در سازمان سینمایی هستم اجازه نمی دهم فیلمی با بازیگران بی حجاب روی پرده برود! این سخنان ایشان جای تأمل دارد و این مطلب را نشان می دهد که گویا عده ای تصمیم گرفته اند برای مخاطب قلیل سینما فیلم های بی حجاب بسازند که بی تردید باید جلوی فعالیت آن ها مسدود شود.

عظیمی میرآبادی متذکر شد: فیلم و سینما از جایی شروع می شود که مخاطبی که با حرف ما مخالف است را همراه کنیم تا فیلم های مورد نظر ما را ببیند؛ این هنر مدیران فرهنگی و سینمایی است که این افراد را همراه و همسو کنند نه اینکه برای کسانی فیلم بسازند که حتی فیلم های غربی هم راضی شان نمی کند.

این کارشناس فرهنگی در پایان این گفتگو تولید فیلم های سینمایی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و روز نهم دی ماه را بسیار ضروی برشمرد و تأکید کرد: حضرت آقا فرمودند مردم در تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی نشان دادند طرفدار کدام نگاه هستند؛ جمعیت زیادی که در روز ۹ دی با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اعلام زاویه کردند ثابت کردند با چه نگاهی همراه و همسو هستند. همه این اتفاقات به ما نشان می دهد که نباید برای جمعیت اندک سینمارو فیلم های بی ادب بی شخصیت تولید کرد و ما باید خیل میلیونی ملت انقلابی که سال ها است با سینما قهر کرده اند را با تولیدات ارزشی دوباره به سالن های سینما بازگردانیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.