شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

بازدید «وزیر ارشاد» از مجموعه تئاتر شهر؛

اسماعیلی: سعی می‌کنیم تا با طرح مساله در دولت، خارج از بودجه‌های وزارتخانه، بودجه‌ای متمرکز به منظور ارتقا مجموعه اختصاص دهیم

محمدمهدی اسماعیلی؛ تیاتر شهر

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید روز گذشته (جمعه ۲۴ تیرماه) از مجموعه تئاتر شهر این مجموعه را شناسنامه فرهنگی و هنری شهر تهران معرفی کرد و از تلاش برای تخصیص بودجه‌ای متمرکز به منظور بازسازی این مجموعه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (جمعه ۲۴ تیر) در بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه تئاتر شهر گفت: مجموعه تئاتر شهر یک موقعیت کم نظیر است. شهر تهران به عنوان پایتخت کشور با این نمادهای فرهنگی و هنری‌اش شناخته می‌شود. مجموعه تئاتر شهر، تالار وحدت، برج آزادی ودیگر مجموعه‌ها، شناسنامه‌های فرهنگی و هنری شهر هستند که نگهداری و ارتقا آن‌ها رویکرد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر حفظ حریم مجموعه تئاتر شهر افزود: «نکته اول درباره مجموعه تئاتر شهر بحث محدوده و حفظ حریم آن است که با همکاری شهرداری تهران این موضوع را دنبال خواهیم کرد. نکته دوم بحث بازسازی داخلی است که باید با تمرکز روی بخش عمرانی خودمان و تحت نظارت معاونت هنری انجام شود.
اسماعیلی درباره تخصیص اعتبار برای بازسازی مجموعه تئاتر شهر افزود: قطعا اعتبار بازسازی مجموعه بیش از ۴۰ میلیارد هزینه‌ای است که در ابتدای جلسه ذکر شد. مشکلی برای تامین بودجه وجود ندارد، برآورد دقیق بودجه برای بازسازی انجام شود. ما سعی می‌کنیم تا با طرح مساله در دولت، خارج از بودجه‌های وزارتخانه، بودجه‌ای متمرکز به منظور ارتقا مجموعه اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: لازم است، تعمیرات مجموعه تئاتر شهر به‌زودی انجام شود تا به مناسب پنجاهمین سالگرد تاسیس این مجموعه همزمان با پایان بازسازی‌ها و با توجه به نزدیک شدن به ایام دهه فجر جشن باشکوهی برگزار شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام به تعمیرات مجموعه تئاتر شهر قبل از پایان ماه ذی‌الحجه و آغاز محرم و صفر افزود: هماهنگی‌های لازم برای بازسازی و تعمیرات داخل مجموعه با آدم‌های حرفه‌ای ولو با هزینه بالا انجام شود تا مجموعه آسیب نبیند و نتیجه کاری فاخر و ارزشمند باشد.
اسماعیلی با اشاره به طرح اطفا حریق مجموعه تئاتر شهر، دیگر دغدغه مسئولان حاضر در جلسه گفت: «هرچه سریع‌تر اوراق مجموعه تئاتر شهر به منظور انجام اقدامات لازم برای طرح اطفای حریق به نقد تبدیل شود تا مشکل مجموعه در این مورد مرتفع شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.