سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

فیلم اولی ها؛ حمایت برای جوانگرایی یا سنگ اندازی؟/۶

ثریا: هر فردی استعداد فیلمسازی دارد باید امکان تولید فیلم داشته باشد/ داشتن سابقه فعالیت مدیریتی و فرهنگی چه ربطی به فیلمسازی دارد؟

محمد ثریا

سینماپرس: محمد ثریا کارگردان با انتقاد از تغییر در نحوه تأیید صلاحیت های کارگردانان فیلم اولی و لزوم حضور جوانان مستعد بدون نیاز به فرآیندهای پیچیده گفت: هر فردی استعداد فیلمسازی دارد باید امکان تولید فیلم داشته باشد و هر اتفاق دیگری به جز این سنگ اندازی جلوی پای فیلمسازان اول محسوب می شود.

کارگردان فیلم های کوتاه «گلدسته» و «مسکوت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: داشتن سابقه فعالیت مدیریتی و فرهنگی چه ربطی به فیلمسازی دارد؟ چرا اصلاً چنین بندی در این آیین نامه گنجانده شده است؟ گویا کسانی که این آیین نامه را نوشته اند اطلاع ندارند مدت ها است افرادی که حتی سابقه تولید یک فیلم کوتاه نداشته اند به راحتی پروانه ساخت برای فیلم اول شان گرفته اند!

وی ادامه داد: مدت ها است شاهدیم کسانی برای ساخت فیلم اول شان مجوز می گیرند که هیچ سابقه قبلی در سینما نداشته اند و وقتی هم فیلم شان ساخته می شود هیچ اتفاق خاصی را در آن رقم نزده اند. بهتر است مدیران سینمایی به این پرسش پاسخ دهند که چطور به این افراد مجوز ساخت فیلم داده اند؟

ثریا خاطرنشان کرد: چندی قبل یکی از دستیاران من بدون اینکه حتی سابقه ساخت یک فیلم کوتاه در کارنامه اش داشته باشد و تنها یک اینفلوئنسر اینستاگرامی بود توانست اسپانسری جور کند و فیلم بلندش را بسازد. خوب این اتفاق فاجعه است!

این سینماگر تأکید کرد: کسانی که در حوزه فیلم کوتاه و مستند موفق بودند قطعاً می توانند در سینمای بلند هم موفق باشند. باید هر کس استعداد دارد وارد میدان شود اما متأسفانه گویا مدیران سینمایی می خواهند فقط برخی افراد خاص وارد سینما شوند و به همین علت هم چنین آیین نامه عجیبی را نوشته اند در صورتی که همه دستیاران کارگردان سینما و فعالان حوزه فیلم کوتاه باید بدون هیچ اما و اگری بتوانند در سینمای بلند فعالیت کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.