شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

تمکین به قانون در سینما از شعار تا واقعیت/۶

لاجوردی: سازمان سینمایی باید به صورت محکم و قاطع در برابر قانون شکنان ایستادگی کند/ چرا وقتی جشنواره کن فون تریه را برای سخنرانی علیه صهیونیست ها اخراج کرد کسی معترض نشد؟

عباس لاجوردی در جشن تقدیر از منتخبین سینمای فجر انقلاب

سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما در خصوص رفتارهای غیرقانونی برخی صاحبان آثار برای حضور در جشنواره های خارجی و پخش بدون مجوز برخی سریال ها در پلتفرم ها گفت: سازمان سینمایی باید به صورت محکم و قاطع در برابر قانون شکنان ایستادگی کند! هر کس رفتار غیرقانونی می کند باید منتظر باشد تا با وی برخورد قانونی صورت گیرد و از این برخورد قانونی نباید ناراحت شود چرا که مقصر خودش است و از ابتدا نباید عمل غیرقانونی انجام می داد.

کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر کشوری قوانین مختص خودش را در هر حوزه ای دارد و اگر افراد آن کشور به قوانین احترام نگذارند با واکنش مسئولان ذی ربط روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد: سال ۲۰۱۱ لارس فون تریه که استاد سینما است از همین جشنواره فیلم کن اخراج شد چرا که علیه صهیونیست ها سخنرانی کرد و گفت صهیونیست ها موی دماغ هستند! سوأل بنده اینجا است چرا کسانی که امروز فریاد وامصیبتا سر داده اند که چرا با عوامل یک فیلم قانون شکن در کشور برخورد شده است وقتی جشنواره کن فون تریه را برای سخنرانی علیه صهیونیست ها اخراج کرد معترض نشدند؟

لاجوردی تأکید کرد: وقتی رفتار غیرقانونی می کنیم و با ما برخورد قانونی می شویم نباید ناراحت شویم. همه باید تابع قانون باشند. خود هنرمندان باید تابع قانون باشند. اینطور نیست که کسی بگوید چون از فلان قانون خوشم نمی آید آن را زیر پا می گذارم!

این سینماگر سپس بی قانونی را برای سینما بسیار خطرآفرین توصیف کرد و متذکر شد: بنده معتقدم مدیران سینمایی باید راجع به هر چیزی حتی آداب رفتاری سینماگران قانون بگذارند تا دیگر شاهد برخی رفتارهای ناهنجار و برخلاف عفت عمومی و اخلاق و عرف میهنی سینماگران در جشنواره های جهانی نباشیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما نباید بگذاریم کشور و فرهنگ مان آسیب ببیند! مدیران سینمایی باید ثابت قدم و استوار در مقابل قانون شکنان ایستادگی و آن ها را ملزم به تمکین قانون کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.