دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

ضرورت پرداختن به موضوعات دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون/۴

سلطانیان: بی توجهی مدیران فرهنگی به مسائل دینی در سینما و تلویزیون گام نهادن در مسیر شیاطین است/ تمام تولیدات سینمایی و تلویزیونی باید بر محور دین استوار باشند

اسماعیل سلطانیان

سینماپرس: اسماعیل سلطانیان بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با شب های قدر و ایام سوگواری شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) گفت: من متأسفم که سینما و تلویزیون ما امروزه از تولیدات دینی و مذهبی تهی شده و ابتذال جای آن را گرفته است؛ بی توجهی مدیران فرهنگی به مسائل دینی در سینما و تلویزیون گام نهادن در مسیر شیاطین است و اگر مدیری باورمند، دغدغه مند، متعهد و با دیانت است باید هرچه سریع تر تغییر روش و منش دهد و در راه راست که به نفع جامعه اسلامی است گام بردارد.

بازیگر سریال های تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» و «باغ کوچک بی بی گل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما اگر مسائل دینی و مذهبی را در تولیدات فرهنگی و هنری بیان نکنیم بزرگترین ظلم را به اسلام کرده ایم چرا که عدم پرداختن به این مسائل ارزشمند هم راستایی با دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی ادامه داد: تمام تولیدات سینمایی و تلویزیونی باید بر محور دین استوار باشند؛ چه صدا و سیما و چه سینما باید سرشار از تولیدات دینی و مذهبی باشند. در هر فیلم و سریالی باید رگه های دینی و مذهبی وجود داشته باشد. برنامه های تلویزیون هر ثانیه اش باید با محوریت دین باشد و اگر هر چیزی غیر از این در سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد اصلاً پذیرفتنی نیست.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه ای دارای معنویت داشته باشیم باید از یک جایی آب زلال و گوارا و هستی بخش را بنوشیم و کجا بهتر از حوزه فرهنگ و هنر؟؛ بنده امیدوارم مدیران فرهنگی و هنری هرچه سریع تر از خواب غفلت بیدار شوند و تمام تلاش شان را برای توجه ویژه به تولیدات ارزشمند دینی به کار گیرند تا ان شاالله بتوانیم به زودی سینما و تلویزیونی تماماً دینی را شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.