چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

ضرورت پرداختن به موضوعات دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون/۱

شرف الدین: سازمان سینمایی در امتداد مسیر دولت منحوس حسن روحانی بر روی ریل لیبرالیسم حرکت نکند/ وظیفه سینما توسعه و نشر معارف و مقابله با همجمه های شیطانی است

محمدرضا شرف الدین

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همزمان با شب های قدر و ایام سوگواری شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) گفت: سازمان سینمایی در امتداد مسیر دولت منحوس حسن روحانی بر روی ریل لیبرالیسم حرکت نکند، متأسفانه ما شاهد هیچ تغییری در عملکرد مدیران این سازمان و تغییرات به نفع دین و آرمان های انقلاب اسلامی نیستیم و فضای مدیریت و جنس مدیریت همچون گذشته است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «پرنده باز کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وظیفه سینما توسعه و نشر معارف و مقابله با همجمه های شیطانی است و مدیران سینمایی نباید این مسأله بسیار مهم را فراموش کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: انگار دوران منحوس حسن روحانی آنچنان فونداسیون عمیق و محکمی را ریخته که گویا نمی توان آن را از جا کند و پایه ریزی انسانی و اسلامی را جایگزین کرد.

شرف الدین سپس با بیان اینکه فرد فرد انسان ها در جهاد تبیین مسئولند اظهار داشت: همه مردم باید مجاهد و در خط مقدم این جهاد باشند. ما باید پیام حق و حقیقت را به گوش جهانیان برسانیم و قطعاً مدیران فرهنگی و سینمایی نیز در این زمینه نقش بسیار مهم و کلیدی دارند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: دنیای امروز عصر تقابل دو تفکر توحیدی و غیر توحیدی است. این پدیده در طول تاریخ از خلقت بشر تاکنون وجود داشته و امروز به نقطه اوج خود رسیده است. به لحاظ امکانات ارتباطی بشر و توانمندی فناوری اطلاعات این تقابل به اوج خود رسیده؛ از یک طرف دنیای سکولار حمله های به شدت غیر انسانی و شیطانی در حد اعلا به توحید و تفکر توحیدی می کند و از سوی دیگر شاهد حملات نظامی و عقیدتی به تفکرات انسان های نیک سرشت هستیم.

این تهیه کننده متذکر شد: با انقلاب اسلامی پیام توحیدی به دنیا صادر شد و گستره پیام دین مداری بیشتر شد. بی شک مقابله های سخت و خارج از عرف جامعه بشری به همین علت علیه مسلمانان و شیعیان شکل گرفته و سخت ترین رفتارهای نظامی با آن ها می شود. بمباران و تحریم ها نشانه تقابل است و این تقابل نهایتاً به پیروزی حق و تفکر و اندیشه دینی ختم خواهد شد.

شرف الدین در پایان این گفتگو افزود: مومنین اگر صبر پیشه کنند قطعاً پیروز میدان هستند. جوانان ایرانی باید به باور برسند. یکی از مهمترین راه های آگاهی جوانان تبلیغ است. مهمترین راه تبلیغ سینما و تلویزیون و فضای مجازی است که عرصه مقابله است و باید با تمام توان و اخلاص و علم و اندیشه دین باوری و توحیدی وارد شد و با ایمان به اینکه پیروز خواهیم شد پیش برویم. من امیدوارم مدیران دغدغه مندی در حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینمای کشور حضور داشته باشند تا بتوانند در این مسیر گام برداشته و ما را سربلند کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.