سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

همزمان با بیست و نهمین مراسم بزرگداشت «شهید سید مرتضی آوینی»؛

کارگردان «زیر خاکی» استاد افتخاری «دانشگاه صدا و سیما»

جلیل سامان*

سینماپرس: همزمان با بیست و نهمین مراسم بزرگداشت شهید سید مرتضی آوینی و مراسم هفته هنر انقلاب اسلامی، عنوان استاد افتخاری دانشگاه صدا و سیما به جلیل سامان کارگردان مجموعه زیر خاکی اعطا شد.

به گزارش سینماپرس، در مراسم بیست و نهمین مراسم بزرگداشت شهید سید مرتضی آوینی و مراسم هفته هنر انقلاب اسلامی، کرسی ترویجی با موضوع «خرق حجاب تکنیک» مبتنی بر نظریه تحولی شهیدسید مرتضی آوینی با اجرای امیرحسین عرب‌زاده و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس محسنی مدیر سابق نشر آثار شهید آوینی در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد. در ابتدای این ارائه، محسنی به تبیین دیدگاه شهید آوینی پرداخت و گفت: شهید آوینی از یک جهت تجربه‌گر انقلاب اسلامی و تجربه انسانِ انقلابی است. ما بسیار انسان‌هایی را می‌شناسیم که متحول شدند و کارهای خارق‌العاده داشتند اما با ویژگی‌های شخصیتی مانند آوینی به دلیل ارتباط او با حکمت و فلسفه، ما شاهد قلم شیوا و نویسندگی ممتاز او بودیم.

در ادامه این مراسم شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما با اشاره به سابقه اعطای استاد افتخاری در دانشگاه صداوسیما، جایگاه استاد افتخاری دانشگاه صدا و سیما را به جلیل سامان کارگردان مجموعه زیر خاکی اعطا کرد.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از پوسترهای هنر انقلاب اسلامی و نیز نمایشگاه کتاب آثار شهید آوینی برپا شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.