دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

پایه های سست خانه سینما و بیم حذف اعضا از صندوق اعتباری هنر/۴

دانش: آقای شاهسواری شما باید از یکایک اعضای خانه سینما حمایت کنید! / چه سیاستی باعث شده تا فقط اعضای خانه سینما در آستانه تعلیق عضویت قرار بگیرند و سایر نهادهای مشابه چنین مشکلی ندارند؟

گلچهره دانش

سینماپرس: گلچهره دانش عضو شورای مرکزی انجمن منشیان صحنه در خصوص حذف خدمات صندوق اعتباری هنر برای عده ای از سینماگران و شنیده شدن خبرهایی مبنی بر تعلیق عضویت بخش کثیری از اعضای خانه سینما گفت: آقای شاهسواری شما باید از یکایک اعضای خانه سینما حمایت کنید! شما نباید اجازه دهید که بیش از این در حق سینماگران بخت برگشته که در بحران اقتصادی و مشکلات شدید معیشتی در حال دست و پا زدن هستند بیش از این ظلم شود! بحث تعلیق عضویت و پالایش اعضای صنوف توهین آمیزترین کاری است که تاریخ سینمای ایران به خود دیده و امیدوارم این کابوس هرچه زودتر به پایان برسد.

منشی صحنه فیلم های سینمایی «ازدواج به سبک ایرانی» و «چشمهایش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چه سیاستی باعث شده تا فقط اعضای خانه سینما در آستانه تعلیق عضویت قرار بگیرند و سایر نهادهای مشابه چنین مشکلی ندارند؟ چرا نه در خانه موسیقی، نه در خانه تئاتر و... چنین مسائلی وجود ندارد و مدیران شان از اعضای این نهادها حمایت می کنند اما اعضای خانه سینما باید در معرض چنین آسیب هایی قرار گیرند؟

این سینماگر خاطرنشان کرد: از زمانی که صنوف خانه سینما زیر نظر وزارت کار رفتند بحث لغو عضویت مطرح شد! خوب این اتفاق نشانگر بی تدبیری مدیران خانه سینما است که اجازه چنین کاری را دادند و باعث شدند تا اعضای شان بیش از پیش دچار آسیب شوند.

دانش ادامه داد: چند روز قبل شنیدم که صندوق اعتباری هنر اعلام کرده فقط عضویت افراد بالای ۶۰ سال پابرجا می ماند و آن ها نیاز به ارائه کار و قرارداد جدید ندارند! این یعنی چه؟ یعنی زیر ۶۰ ساله ها باید چه کنند؟ باید چه بلایی در این روزگار سخت به سرشان بیاید؟

وی متذکر شد: ما اهالی سینما هیچ امنیت شغلی خوبی نداریم؛ وضعیت مالی اکثریت مان خراب تر از خراب است و حتی در تأمین اجاره خانه مان درمانده شده ایم. در روزگاری که اغلب تولیدات سینمایی خوابیده و مردم هم دیگر مثل گذشته رغبتی برای رفتن به سینما ندارند تکلیف ما چیست؟ چرا مدیران سازمان سینمایی به ما توجهی نمی کنند؟ چرا هیچ تدبیری برای رفع بحران معیشتی از زندگی ما نمی شود؟

منشی صحنه فیلم های سینمایی «طبقه یک و نیم» و «باد و شقایق» در پایان این گفتگو افزود: مدیران خانه سینما به جای گردن نهادن به چنین تصمیمات نابخردانه و ضدصنفی بهتر است بروند و جلوی عضویت افرادی که به یک باره از زیر بته سبز شده اند را بگیرند! طرف یک کار کوتاه منشی گری صحنه کرده و حالا آمده عضو صندوق شده! این اتفاقات فاجعه است، فاجعه ای که مدیران خانه سینما سبب ساز آن هستند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۱۴:۴۰
    0 0
    چرا شما فقط با این خانم مصاحبه دارید و دیگرا نه

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.