شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

پایه های سست خانه سینما و بیم حذف اعضا از صندوق اعتباری هنر/۳

علامی: آقای خزاعی چرا صدای ضجه زدن های اهالی سینما را نمی شنوید و تکلیف شاه نشینان خانه سینما را روشن نمی کنید؟

ناهید علامی

سینماپرس: ناهید علامی بازرس انجمن چهره پردازان سینمای ایران در خصوص حذف خدمات صندوق اعتباری هنر برای عده ای از سینماگران و شنیده شدن خبرهایی مبنی بر تعلیق عضویت بخش کثیری از اعضای خانه سینما گفت: آقای خزاعی چرا صدای ضجه زدن های اهالی سینما را نمی شنوید و تکلیف شاه نشینان خانه سینما را روشن نمی کنید؟ آقای خزاعی ما به حضور شما در سینما امید داشتیم و فکر می کردیم شما با قدرت تکلیف این نهاد ضدصنفی که بخش اعظمی از سینماگران از جمله من آرزوی بسته شدنش را داریم روشن می کنید اما نه تنها این کار را نکردید بلکه فریادهای استغاثه ما را نیز نشنیدید!

طراح چهره پردازی فیلم های سینمایی «قطار آن شب» و «آوازخوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من واقعاً نمی دانم وقتی هیچ یک از مدیران سازمان سینمایی به سخنان ما توجهی نمی کنند و صدای ما را نمی شنوند ما باید به که و کجا پناه ببریم؟

وی ادامه داد: سال های متمادی است که وعده های شیرین و فریبنده ای داده شده بود تا برای اهالی سینمای کشور امنیت شغلی ترتیب دهند، به بیکاران سینما بیمه بیکاری اعطا کنند و قدر سینماگران را بدانند، اما زهی خیال باطل! نه تنها هیچ امنیت شغلی درست نکردند بلکه همین عضویت مان را نیز دارند از بین می برند.

علامی خاطرنشان کرد: افسوس که مدیران سازمان سینمایی فقط وعده می دهند و به جای آنکه سر و سامانی به زندگی سینماگران نگون بخت بدهند آن ها را به حال خود رها می کنند. افسوس که بسیاری از همکاران ما تنها در پی منافع شخصی شان هستند و منافع جمعی برایشان هیچ اهمیتی ندارد!

این سینماگر سپس با بیان اینکه متأسفم که صندوق اعتباری هنر مسیر غلط خانه سینما را ادامه می دهد تصریح کرد: چرا رسانه ها در مقابل این بیدادگری سکوت کرده اند؟ چرا هیچ کس نیست که صدای ما را به گوش مسئولان که خود را به ناشنوایی زده اند برساند؟ این نان به نرخ روز خوردن و بی توجه بودن به ظلم قرار است چه چیزی به برخی افراد بدهد که مهر سکوت بر لبان خود زده اند؟

وی متذکر شد: وقتی در سینمای ایران شرایط مافیاگونه ای حاکم است و خیلی ها نمی توانند کار و فعالیت کنند اینکه می آیند و اعلام می کنند که افراد باید قراردادهای اخیر خود را برای تمدید عضویت شان در صندوق اعتباری هنر ارائه کنند چه معنایی دارد؟ من قبل از عید زمانی که متوجه شدم قراردادها را جمع می کنند تا فقط پرکارها را پوشش دهند و بقیه را حذف کنند آنقدر ناراحت شدم که حد نداشت چرا که می دانم بخش اعظمی از اهالی سینما طی سال های اخیر به دلیل شرایط مافیایی سینما در بیکاری مطلق به سر می برند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.