چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

سیاوش زرین آبادی خبر داد؛

فصل جدید «پهلوانان» مهمان نوروزی شبکه یک

انیمیشن پهلوانان

سینماپرس: سیاوش زرین آبادی جزییاتی از جدیدترین قسمت های مجموعه پویانمایی «پهلوانان» و پخش نوروزی آن ارایه داد.

به گزارش سینماپرس، فصل جدید پویانمایی «پهلوانان» در ۱۱ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به نویسندگی و کارگردانی سیاوش زرین آبادی و تهیه کنندگی علیرضا گلپایگانی در مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است که در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

سیاوش زرین آبادی نویسنده و کارگردان این پویانمایی در گفتگو با خبرنگار صبا درباره استقبال مخاطبان از «پهلوانان» توضیح داد: دلایل استقبال از «پهلوانان» به نظر من به فضای کاملا ایرانی «پهلوانان» است که با خلقیات و سوابق تاریخی و فرهنگی مخاطبان هم‌خوانی دارد و علاقه‌ای که نوع شخصیت‌ و ویژگی‌های رفتاری قهرمان‌های داستان در کنار قصه‌های اخلاقی و ایرانی برای مخاطب ایجاد می‌کنند از جمله رویکردهای «پهلوانان» است که با اقبال عمومی رو به رو شده است.

نویسنده و کارگردان «پهلوانان» با اشاره به آموزه های اخلاقی، تربیتی و سبک زندگی سنتی و ایرانی اسلامی این پویانمایی بیان کرد: استقبالی که از «پهلوانان» شده است کار من و دیگر عوامل تولید را دشوار می‌کند، زیرا توقع مخاطب بالا رفته است.

وی درباره اینکه قسمت‌هایی که در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه یک پخش می شود در چه حال و هوایی تهیه و تولید شده‌اند و فصل جدید تا چه زمانی تولید خواهد شد، گفت: پخش این مجموعه قرار است ادامه دار باشد و با استقبال مردم و مسئولان «پهلوانان» تا جایی که داستان‌ها کشش داشته باشد و بتوان محتوای جدیدی را به مخاطبان ارائه داد تولید می‌شود.

فصل جدید «پهلوانان» مهمان نوروزی شبکه یکزرین آبادی افزود: همانطور که می دانید مجموعه «پهلوانان» یک خط داستانی مشخصی ندارد و هر قسمت از این مجموعه به یک مساله اخلاقی و یک قصه می‌پردازد که شخصیت‌ها، سبک زندگی و فضای کلی پویانمایی است که در تمام قصه‌ها اشتراک دارند و قسمت‌هایی که در نوروز ۱۴۰۱ پخش می‌شوند در همان فضاهای آشنای قبلی تولید شده‌اند.

کارگردان «پهلوانان» با اشاره به ماهیت کلی این پویانمایی عنوان کرد: در روایت داستان‌های این مجموعه سعی شده نبرد جبهه خیر و شر در قالب شخصیت‌های ملموس و آشنا با مخاطبان ایرانی، یعنی پهلوانان و جوانمردان در نظر گرفته شود و همچنین این انیمیشن با قرار دادن شخصیت‌های منفی مانند اسکندر در میان روایت‌های خود ضمن ایجاد تعلیق و پرکشش کردن قصه‌ها در نظر دارد پیام‌های اخلاقی، معنوی و کاربردی بسیاری را به مخاطب منتقل کند.

فصل جدید «پهلوانان» مهمان نوروزی شبکه یکوی ادامه داد: آموزه‌های اخلاقی پوریای ولی شخصیت اصلی این پویانمایی، در برخی از قسمت‌ها باعث می‌شود که شخصیت‌های منفی متحول شوند و تحت ارشادهای این پهلوان مسیر زندگی خود را تغییر دهند.

زرین آبادی درباره شخصیت‌های جدیدی که به «پهلوانان» اضافه شده‌اند، توضیح داد: چند شخصیت جدید و ثابت به این پویانمایی اضافه شده‌اند که در عمده قسمت‌ها حضور دارند و به تدریج هویت مستقلی را در دل قصه‌های «پهلوانان» برای خود کسب می‌کنند.

حضور «پهلوانان» در بین ۲۵۰ عنوان برتر IMDb

اوایل بهمن ۱۴۰۰ پویانمایی «پهلوانان» به عنوان یکی از بهترین سریال‌های IMDb انتخاب شد و امتیازی را دریافت کرد که محبوب‌ترین سریال‌های جهانی آن را کسب نکرده بودند، با حضور کاربران ایرانی و دادن بالاترین رای به این مجموعه در IMDb «پهلوانان» بهترین مجموعه این سایت معرفی شد، در این شرایط طرفداران دیگر سریال‌ها برای کاهش رتبه «پهلوانان» امتیاز پایین می‌دادند و این پویانمایی در طول چند روز باحدود ۱۱۰ هزار رای مواجه شد که این سایت به این قضیه مشکوک شد و در نهایت «پهلوانان» را از فهرست ۲۵۰ عنوان برتر IMDb حذف کرد. کارگردان «پهلوانان» در واکنش به این مساله گفت: من در جریان امتیازهایی که «پهلوانان» در این سایت گرفته بود نبودم و بعد از آن متوجه شدم که چنین استقبالی به این پویانمایی شده است، به هر حال با وجود اینکه از این اتفاق خوشحال شدم نباید ما را به این توهم بیندازد که از لحاظ کیفی و محتوایی از آثار جهانی چیزی کم نداریم، بلکه باید هر قسمت از «پهلوانان» را بهتر از قسمت قبل تولید کنیم.

وی در پایان بیان کرد: ما در ابتدای کار هستیم و باید برای رسیدن به سطح آثار جهانی بنابر توقعی که مخاطبان ایرانی دارند به تولید پویانمایی‌های باکیفیت‌تر و پرمحتواتر بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.