چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

در صدمین قسمت برنامه؛

«چرخ» شگفتی‌های مغز را آنالیز می‌کند

برنامه چرخ

سینماپرس: صدمین قسمت فصل هشتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، اهمیت آگاهی از مغز را بررسی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، صدمین قسمت فصل هشتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، چهارشنبه ۴ اسفند، اهمیت آگاهی از مغز را روی آنتن شبکه‌ چهار بررسی می‌کند. مجری برنامه «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند.

صدمین قسمت فصل هشتم برامه تلویزیونی «چرخ» در بخش‌ «تازه‌ها» با حضور کسری کریمی‌طار و امیر گلخانی، دو کارشناس بازی‌های ویدیویی، به معرفی جذاب‌ترین و بهترین بازی‌های ویدیویی به‌روز دنیا می‌پردازد.

در بخش دیگری از «چرخ»، پویا پاک‌نژاد، دانش آموخته‌ی علوم شناختی با محمدتقی جغتایی، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر کمیته‌ی علمی هفته‌ی آگاهی از مغز درباره‌ اهمیت آگاهی از مغز گفت‌وگو می‌کند. این گفت‌وگو در آستانه‌ «هفته‌ی آگاهی از مغز» انجام می‌شود؛ این هفته یک کمپین جهانی برای ایجاد و ارتقای علاقه‌مندی عمومی و حمایت از مطالعات مغز که هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود.

در هفته‌ی آگاهی از مغز تلاش می‌شود تا با استفاده از تمامی راه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، سطح دانش و اطلاع از توانایی‌های مغز و همچنین راه‌های جلوگیری از کاهش توانایی‌های مغز در بین اقشار مختلف مردم جامعه افزایش پیدا کند. در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با علی‌محمد صنعتی، رییس پژوهشکده‌ی خلیج فارس و عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه خلیج فارس روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.