چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

انبوه فیلم های پشت اکران؛ چالش ها و راهکارها/۴

لشکری قوچانی: اگر پول های مشکوک در سینما ورود نکرده بود این همه فیلم تولید نمی شد که الآن با معضل اکران روبرو باشیم/ وقتی حتی ۵ درصد مردم به سینما نمی روند تولید این همه فیلم چه معنایی دارد؟

منصور لشکری قوچانی

سینماپرس: منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در خصوص انبوه فیلم های پشت پرده و راهکار برون رفت از فیلمسوزی در سینما گفت: بنده معتقدم اگر ما با هر معضل و مشکلی در سینمای کشور روبرو هستیم از همین پدیده فیلمسوزی گرفته تا سایر معضلات دیگر به علت ورود پول های مشکوک و فقدان نظارت جدی در سینما است بی شک اگر پول های مشکوک در سینما ورود نکرده بود این همه فیلم تولید نمی شد که الآن با معضل اکران روبرو باشیم!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خط ویژه» و «هفت ماهگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی چرخه سینما از اساس معیوب است در همه جا خودش را نشان می دهد؛ از تولید گرفته تا پخش و اکران و...

وی ادامه داد: بی شک اگر کسانی که فیلم می سازند نگاه اقتصادی به سینما داشتند و درآمدزایی برایشان اهمیت داشت فیلمسوزی معنای جدی تری پیدا می کرد اما متأسفانه تجربه نشان داده اغلب کسانی که اینطور بی پروا مبادرت به فیلمسازی می کنند درآمدزایی برایشان اهمیتی ندارد و اصلاً معلوم نیست با چه هدفی سرمایه های شان را در راه تولید سینما به کار گرفته اند؟

لشکری قوچانی سپس با طرح این پرسش که وقتی حتی ۵ درصد مردم به سینما نمی روند تولید این همه فیلم چه معنایی دارد؟ تصریح کرد: واقعاً نمی دانم وقتی نه سالن های سینما گنجایش حضور تعداد بیشتری از مخاطبان را دارند و نه مردم در سبد خریدشان این همه فیلم جا می گیرد چه دلیلی دارد که برخی افراد حاضر می شوند با صرف هزینه های کلان در این بحران اقتصادی تولید فیلم انجام دهند و سازمان سینمایی هم به راحتی به آن ها مجوز ساخت می دهد؟

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: تا زمانی که شفافیت مالی در سینمای ایران وجود نداشته باشد و ما شاهد جولان دادن تهیه کنندگانی در سینمای کشور باشیم که با افتخار اعلام می کنند در زمان کرونا تعداد زیادی فیلم ساخته اند که هنوز اکران نشده است و هیچ نهاد مسئولی از آن ها سوأل نمی کند که پول تولید این همه فیلم را از کجا آورده اید که دغدغه ای هم برای بازگشت سرمایه تان ندارید، وضعیت همین است و تغییری در آن حاصل نخواهد شد.

وی متذکر شد: متأسفانه سال های متمادی است که مفاهیم و ارزش ها در سینما به شدت عوض شده است؛ این عرصه که روزگاری قرار بوده نماد فرهنگی کشور باشد امروزه بدل به محلی برای اشاعه بی فرهنگی شده و این اتفاق بسیار تلخ و متأثرکننده است

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کوچه بی نام» و «قاتل اهلی» در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم سازوکاری در سازمان سینمایی کشور شکل گیرد که از ابتدا تا انتهای پروسه تولید یک اثر سینمایی را از نظر مالی مورد کنترل قرار دهند تا هیچ کس نتواند هیچ پول مشکوکی را وارد سینما کرده و چرخه اقتصاد سینمای کشور را بیش از این دچار چالش و بحران کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.