شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

انبوه فیلم های پشت اکران؛ چالش ها و راهکارها/۳

مصباح: تنها راه حل معضلات اکران توسعه سالن های سینما است/ می توان سینماهای کشور را به ۲ برابر افزایش داد!

محمدرضا مصباح در نشست تحلیلی «گام دوم سینما»

سینماپرس: محمدرضا مصباح تهیه کننده سینما که این روزها فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی برادران ارک را در حال اکران دارد در خصوص انبوه فیلم های پشت پرده و راهکار برون رفت از فیلمسوزی در سینما گفت: تنها راه حل معضلات اکران توسعه سالن های سینما است و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد مشکلات حوزه اکران برطرف نخواهد شد! من امیدوارم مدیران سینمایی به جای آنکه در پی مسکن های موقتی و برنامه ریزی های کوتاه مدت باشند کاری کنند تا با انجام کاری اصولی مشکل اکران در سینمای ایران برای همیشه پایان یابد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «یدو» و «سینما شهر قصه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده طرحی دارم که بر اساس آن بدون هزینه و ظرف مدت یک سال می توان سینماهای کشور را به ۲ برابر افزایش داد؛ امیدوارم مدیران سینمای کشور پیگیر این قضیه بشوند و بنده را برای به ثمر رساندن این طرح که به نفع سینمای ایران و آحاد افراد جامعه است یاری رسانند.

وی ادامه داد: طرح هایی مانند سینما ماشین که در بحران کرونا انجام شد هرگز معضل اکران را رفع نمی کند. این گونه طرح ها مقطعی است و نمی تواند درد بسیاری از فیلم ها را که در بحران کرونا روی هم انباشته شده اند درمان کند.

مصباح سپس با بیان اینکه خود من یکی از آسیب دیدگان انبوه آثار اکران شده هستم اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر فیلم «پوست» که به دلیل اکران انبوه فیلم های دیگر فروشش به شدت افت پیدا کرده چند فیلم دیگر نیز آماده اکران دارم که متأسفانه در این شرایط کنونی جرأت آن را ندارم تا این آثار را برای نمایش عمومی رهسپار سالن های سینما کنم چرا که قطعاً همان بلایی که سر «پوست» آمد در انتظار آن ها نیز خواهد بود.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: به هر حال همه ما می دانیم که امروزه سینما در یک شرایط بحرانی است و دلیل اصلی آن هم پاندمی کرونا در سراسر جهان است اما آنچه مهم است اینکه همه ما باید تلاش کنیم تا مشکلات مان را به خوبی درک کرده و درصدد رفع آن ها برآییم نه اینکه دست روی دست بگذاریم و یا فکر مسکن های موقت باشیم و یا اینکه تنها این شرایط اسفبار را نظاره کنیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.