پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

گفتگوی سینماپرس با تهیه کننده فیلم «ماهان»؛

شاه حاتمی: فرزندم به واسطه استعداد و خواسته قلبی خود وارد سینما شده و هیچ گاه از رانتی استفاده نکرده است/ «ماهان» مخاطب خود را غافلگیر می کند

علی شاه حاتمی

سینماپرس: علی شاه حاتمی تهیه کننده و کارگردان سینما که با فیلم سینمایی «ماهان» به کارگردانی فرزندش حمید شاه حاتمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: اینکه برخی افراد عنوان می کنند امسال جشنواره آقازاده ها است و یا آقازاده ها وارد سینما شده اند قابل قبول نیست؛ حداقل در مورد حمید این چنین نیست و کسانی که این ادعا را دارند مشخص است بدون کنکاش و تحقیق حرف می زنند و نظر می دهند بنده صراحتاً عنوان می کنم فرزندم به واسطه استعداد و خواسته قلبی خود وارد سینما شده و هیچ گاه از رانتی استفاده نکرده است.

کارگردان فیلم های سینمایی «ترکش های صلح» و «کولی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حمید پیش از این در بسیاری از جشنواره های مختلف داخلی و خارجی به شدت مورد توجه قرار گرفته و جوایز زیادی دریافت کرده است. فیلم های او قبلاً در جشنواره هایی نظیر پیونگ یانگ، برلین، مونیخ، سینه کید و... به نمایش درآمده اند. بنیاد سینمایی فارابی پیش از این رایت فیلم حمید را به ۵ کشور فروخته و یکی از فیلم های حمید سال ها قبل جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم کودک و جایزه ویژه هیأت داوران را از جشنواره فیلم رشد دریافت کرده است.

وی ادامه داد: بی شک هر انسانی یک عقبه و بک گراندی دارد؛ ممکن است این فیلم اولین فیلم مستقل حمید باشد اما بهتر است کسانی که چنین اظهارنظرهایی می کنند بدانند که حمید ۷ سال قبل برای ساخت فیلمی با عنوان «کودک و خدا» که در واقع همین «ماهان» امروزی است مجوز ساخت گرفته بود که به دلایلی این اثر تولید نشد.

شاه حاتمی تأکید کرد: حمید یکی از معدود فیلمسازانی است که تا زمانی که حرفی برای گفتن نداشته باشد فیلم نمی سازد و همواره دغدغه هایش او را به سمت فیلمسازی هدایت می کنند. من تردید ندارم «ماهان» مخاطب خود را غافلگیر می کند و در ایام جشنواره و بعد از آن صحبت های زیادی راجع به این فیلم خواهد شد.

این سینماگر متذکر شد: من واقعاً کاری به اینکه آقازاده ها در سینما حضور دارند یا خیر ندارم و هر کسی خودش می تواند از عملکرد خود دفاع کند اما حضور فرزندان فیلمسازان در سینما نکته چندان عجیبی نیست و پیش از این بارها دیده ایم فرزندان بسیاری از فیلمسازان مانند مسعود کیمیایی، مرحوم رسول ملاقلی پور، رسول صدرعاملی و... به عنوان کارگردان وارد سینما شده اند و ده ها و صدها مورد دیگر نیز بوده که به عنوان بازیگر و... در سینما حضور دارند و فعالیت می کنند.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: فیلمسازی امروزه بسیار سخت شده و فیلمسازان به ویژه نسل های جوان تر با مشکلات و بدبختی های متعدد در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و به سختی فیلمسازی می کنند از این رو خارج از دایره انصاف است که بخواهیم با قضاوت ناعادلانه کار و تلاش و کوشش آن ها را نبینیم و با یک کلام درصدد تخریب کارکرد آن ها برآییم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.