چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

روی موج رادیو نمایش؛

بررسی آثار اوژن یونسکو در «هزارتوی داستان»

رادیو نمایش

سینماپرس: این هفته در برنامه «هزارتوی داستان» آثار اوژن یونسکو مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش سینماپرس، دوشنبه ۶ دی ماه در برنامه «هزارتوی داستان» در رادیو نمایش به بررسی آثار اوژن یونسکو نمایشنامه‌نویس می‌پردازد.

اوژن یونسکو از اصلی ترین چهره های تئاتر آوانگارد در فرانسه و جهان به شمار می‌رود. گرچه او نام خودش را با نوشتن نمایشنامه با شیوه های بدیعش جاودانه کرده است اما در داستان نویسی هم بسیار چیره دست بوده و به سبب نوآوری ها و سنت شکنی ها خصوصا در گونه داستان کوتاه مقامی ارجمند در جهان دارد.

نخستین داستان بلند او «مرد تنها» که در سال ۱۹۷۳ انتشار یافت با اقبال فراوانی مواجه شد. در حقیقت اوژن یونسکو بسیاری از نمایشنامه هایش را نخست به صورت داستان کوتاه نوشته و بعد آنها را به صورت نمایشنامه در آورده است.

او همواره در آثارش با دیدی انتقادی به مسایل اجتماعی و سیاسی زمانه اش پرداخته است. یونسکو در دوران نویسندگی اش جوایز بسیاری از جشنواره های معتبر کسب کرد و از دانشگاه نیویورک دکترای افتخاری گرفت و در سال ۱۹۷۰ به عضویت فرهنگستان فرانسه در آمد.

پنجشنبه ۲ دی و تکرار دوشنبه ۶ دی ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان»، بهناز بستاندوست داستان «کرگدن ها» نوشته اوژن یونسکو را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.

زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.