جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

مدیر شبکه افق:

«سینماحقیقت» کمک خیلی خوبی بوده تا سینمای مستند در کشور ما رشد بیشتری بکند

سیدسلیم غفوری در نخستین روز پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»

سینماپرس: سیدسلیم غفوری مدیر شبکه افق با اشاره به اهمیت سینمای مستند تاکید کرد: جشنواره «سینماحقیقت» بهار سینمای مستند ایران است.

به گزارش سینماپرس، مدیر شبکه افق پس از بازدید از خانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در پردیس سینمایی چارسو گفت: جشنواره «سینماحقیقت» بستری بوده تا تلاش یک‌ساله فیلمسازان سینمای مستند ارائه شود. در این میان همکاری تلویزیون با جشنواره نسبت به گذشته بیشتر شده که نشان از توجه بیشتر به این رویداد سینمایی است.

سید سلیم غفوری مدیر شبکه افق گفت: جشنواره «سینماحقیقت» بهار سینمای مستند کشور است و بستری بوده برای اینکه تلاش یک‌ساله فیلمسازان سینمای مستند ارائه شود و مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا موجب شکفته شدن هرچه بیشتر سینمای مستند در کشور شود.


وی با بیان اینکه در این ۵، ۶ سال اخیر سینماحقیقت خیلی جدی‌تر از گذشته شده، بیان کرد: سال‌هایی را به خاطر می‌آورم که جشنواره «سینماحقیقت» تنها محفلی برای علاقمندان سینمای مستند و علی‌الخصوص خود فیلمسازان مستند بود اما در این سال‌های اخیر بخش زیادی از مخاطبین سینماحقیقت و مستندهای جشنواره عموم مردم و شهروندان هستند که برای دیدن آثار به کاخ جشنواره می‌آیند و فیلم‌ها را می‌بینند. خوشبختانه توجه به جشنواره سینماحقیقت هر سال در حال بیشتر شدن است.


مدیر شبکه افق در ادامه عنوان کرد: سینماحقیقت در جشنواره‌های منطقه و چه بسا در سطح بین‌المللی یکی از معتبرترین جشنواره‌های حوزه مستند به شمار می‌آید. به همین دلیل می‌توان گفت که اساسا جشنواره سینماحقیقت کمک خیلی خوبی بوده تا سینمای مستند در کشور ما رشد بیشتری بکند. امیدوارم امسال هم اتفاقات خیلی خوبی برای جشنواره رخ دهد.


غفوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: متاسفانه سال گذشته و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا و به دنبال آن در کشور ما، طبیعتا شاید آن اتفاقی که همه دوست دارند تا جشنواره به لحاظ فیزیکی و شور و نشاط داشته باشد، مقداری ضعیف‌تر شود که البته‌ گریزی نیست. چون بالاخره حتما باید یک چیزهایی را رعایت کرد تا خدای نکرده برای کسی اتفاق بدی رخ ندهد.


وی افزود: علی‌رغم همه این محدودیت‌ها تدبیر شده تا علی‌الخصوص امسال بخشی از جشنواره به صورت حضوری برگزار شود. البته در کنار آن اکران آنلاین هم در نظر گرفته شده است. تا آن جایی که من از اخبار منتشر شده در جریان قرار گرفته‌ام، امسال فیلم‌های خوبی در جشنواره حضور دارند که جای بسی خوشحالی است. امیدوارم در این دوره نیز شاهد شور و نشاط خوبی در جشنواره باشیم.


مدیر سابق شبکه مستند همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره همکاری شبکه مستند با جشنواره سینما حقیقت توضیح داد: در دوره‌ای که در شبکه مستند بودم، همکاری خیلی خوبی با جشنواره داشتیم و هر سال در ایام جشنواره سینماحقیقت ویژه‌برنامه‌ای در شبکه مستند روی آنتن می‌رفت. در این ویژه‌برنامه، هم اتفاقات جشنواره پوشش داده می‌شد و هم اساسا خود جشنواره را بررسی می‌کردیم. بالاخره ارتباط بین شبکه مستند و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به شکل کلی و علی‌الخصوص با جشنواره سینماحقیقت ارتباط خیلی نزدیک و به قول معروف تنگاتنگی بود.


مدیر شبکه افق در ادامه گفت: در این دو سال هم که در شبکه افق هستم با اینکه مقداری فضای آن متفاوت از شبکه مستند است، در هر دو دوره با جشنواره سینماحقیقت همکاری خوبی داشتیم. به صورتی که امسال نیز ویژه برنامه‌ای برای جشنواره سینماحقیقت از شبکه افق پخش می‌شود که بیشتر با تمرکز به بخش شهید آوینی است.


غفوری ادامه داد: همکاری تلویزیون با جشنواره سینماحقیقت تنها محدود به شبکه افق و مستند نبوده، ‌بلکه تقریبا بین عمده شبکه‌های تلویزیون با جشنواره وجود دارد. در این سال‌ها توجه به سینمای مستند در تلویزیون نسبت به گذشته رشد خیلی بیشتری کرده و طبیعتا این شامل جشنواره سینماحقیقت هم می‌شود.


عضو سابق شورای سیاست‌گذاری جشنواره سینماحقیقت در پایان درباره تجربه حضور در این شورا بیان کرد: فکر می‌کنم در دوره سیزدهم حضور در شورای سیاست‌گذاری را تجربه کرده‌ام که اتفاق خوبی بود. اساسا شورای سیاست‌گذاری از دوره آقای حمیدی‌مقدم آغاز و جدی شد و قبل از آن خیلی شورای سیاست‌گذاری مطرح نبود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.