یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۳

سیدجمال ساداتیان:

در عرصه سینمای طنز شاهد فیلم‌هایی هستیم که فیلمساز حتی یک بار به محتوای آن فکر نکرده است

سیدجمال ساداتیان

سینماپرس: یک تهیه کننده سینما با اشاره به ظرفیت‌های جشنواره فیلم فجر در مسیر پیشرفت گفت: این روزها یکی از اتفاقات مهم که در تحولات مدیریتی سینما شکل گرفته است، سیاست‌گذاری برای تعلیم نیروهای مستعد و جوان فیلمساز است.

به گزارش سینماپرس، «سید جمال ساداتیان» در گفت‌وگو با میزان پیرامون چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر به دوران نبوغ و بلوغ خود رسیده است و از این جا به بعد باید در مسیر پیشرفت سریع سینمای ایران قرار بگیرد، این جشنواره به عنوان مهم‌ترین رکن سینمای ایران در به کار گیری هرچه بهتر نیروهای توانمند و جوان در جهت پیش‌برد اهداف انقلاب و فرهنگ حرکت کند.

وی درباره تعلیم و تربیت فیلمسازان جوان و آینده‌‍‌ساز در سطح سینمای ایران توضیح داد: این روزها یکی از اتفاقات مهم که در تحولات مدیریتی سینما شکل گرفته است، سیاست‌گذاری برای تعلیم نیروهای مستعد و جوان فیلمساز است. در سال‌های اخیر شاهد نبوغ فیلمسازان جوان بوده‌ایم. از نسل گذشته سینمای ایران انتظار می‌رود تا تمام تجربیاتشان را در اختیار این جوانان قرار دهند.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه پیرامون حمایت از فیلم‌های اجتماعی و کمدی با مضامین خانوادگی بیان کرد: در ابتدا این موضوع باید بگویم زمانی که از حمایت اسم می‌بریم، فیلمساز نباید هرچیز را به خورد مخاطب بدهد. این روزها در عرصه سینمای طنز شاهد فیلم‌هایی هستیم که فیلمساز حتی یک بار به محتوای آن فکر نکرده است. حمایت شامل حال محتوای درست نیز می‌شود و از سوی دیگر در فیلم‌های اجتماعی شاهد اختلاف نظریه بین مدیران ارشد و فیلمسازان هستیم. به نظر من باید اول این دو نقطه نظر را به هم نزدیک کنیم تا بتوانیم از چیزی حمایت کنیم.

تهیه کننده «متری شش و نیم» در ادامه گفت: زمانی که یک فیلمساز درباره یک اتفاق اجتماعی (که اتفاقا همان مبحث خانوادگی را در بر می‌گیرد) فیلم می‌سازد باید تکلیف‌اش روشن باشد، اما بارها دیده‌ایم که مدیران متن و بطن کار را تغییر می‌دهند.

ساداتیان در همین راستا اضافه کرد: این رویکرد، سبب می‌شود تا نوعی شکاف بین مدیران سینمایی و فیلمسازان ایجاد شود و در این جا نمی‌توانیم از حمایت صحبت کنیم، چرا که حمایت از سینماگر به این معنی است که «دستت را می‌گیرم و با هم اشتباهاتت را درست می‌کنیم.»

وی با تاکید بر لزوم ورود و حمایت از استعدادهای نوظهور در جهت پیشرفت سینمای ایران، خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که مویی در این عرصه سپید کرده‌ام از مدیران سینمایی می‌خواهم تا عرصه را برای بروز استعدادهای نوظهور باز بگذارند تا با بوروکراسی‌های مرسوم، امید از این نسل گرفته نشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.