چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

با مستند جایی برای فرشته‌ها نیست؛

آغاز به کار جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ۲۰۲۱

مستند جایی برای فرشته ها نیست

سینماپرس: جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی ۲۰۲۱ میلان ایتالیا با حضور چند فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدمجتبی علوی دبیر جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران اظهار کرد: مستند «جایی برای فرشته ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری، مستند «رویاهای خالکوبی شده» به کارگردانی‌ مهدی گنجی، «پیاده در زمان» به کارگردانی اعظم نجفیان و علی محمد قاسمی، «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به کارگردانی الله‌کرم رضایی‌زاده، «پوکر» به کارگردانی محسن خان جهانی و «افسانه یک عقاب» به کارگردانی امیر رفیعی از ایران در بخش های مختلف این رویداد حضور دارند.

وی افزود: به علت عدم تعیین وقت دریافت مدارک از سوی شرکت کارگزار سفارت ایتالیا این فرصت بسیار مغتنم برای فیلمسازان جهت حضور در جشنواره میلان از دست رفت که به رغم پیگیری رایزن فرهنگی متاسفانه به علت کمبود وقت میسر نشد.

دبیر جشنواره فیلم های ورزشی ایران با اشاره به اینکه جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند، تصریح کرد: امیدواریم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به این جشنواره و همچنین اهمیت حفظ کرسی بین المللی ایران در مقر فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) بیش از پیش توجه کنند.

علوی در پایان تصریح کرد: انتظار می رود کمیته ملی المپیک و به ویژه معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از این جشنواره حمایت کنند اما ظاهرا هنوز به اهمیت این رویداد و جایگاه رفیعی که در این چند دوره نصیب ایران شده است، اهتمامی ندارند و هنوز نشستی برای تنطیم راهبرد و تبادل نظر در پیشبرد اهداف و اعلام فراخوان جدید سیزدهمین دوره جشنواره برگزار نشده است که امیدواریم با حمایت وزارت ورزش و جوانان به زودی تحقق یابد.

در دوره دوازدهم جشنواره فیلم های ورزشی ایران که سال گذشته برگزار شد، علاوه بر فیلم‌های سینمایی، داستانی در قالب‌های کوتاه، بلند و پویانمایی، فیلم‌های مستند، برنامه‌های تلویزیونی، تیزر و نماهنگ تولید شده در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸، آثاری با موضوعات المپیک و پارالمپیک، ورزش و مبارزه با اعتیاد و فیلم‌های کوتاه موبایلی و ویدئویی با موضوع بازی‌های محلی، بومی و عشایری در بخش ویژه این رویداد حضور داشتند که بیش از ۷۰۰ اثر از ۵۴ کشور به جشنواره رسید و داوری شد.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر (FICTS) در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، همواره آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.