دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

شأنیت و ویژگی های ضروری اعضای شورای عالی سینما/۶

بهمنی: شورای عالی سینما باید ریشه تولید فیلم های تلخ، سیاه، ضدخانواده، مبتذل و سخیف را بخشکاند/ سینما باید در خدمت دین و انقلاب باشد

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در خصوص شأنیت و ویژگی های ضروری اعضای شورای عالی سینما گفت: ۸ سال فلاکت و بدبختی در سینما بس است؛ ۸ سال زخم بر پیکره فرهنگ و هنر کشور خوردن کافی است؛ ۸ سال خون دل خوردن سینماگران مومن، انقلابی و ولایتمدار دیگر باید به سر برسد. کمترین انتظار ما از شورای عالی سینما این است که ریشه تولید فیلم های تلخ، سیاه، ضدخانواده، مبتذل و سخیف را بخشکاند و دیگر هرگز اجازه ندهد چنین آثاری در سینمای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تولید و عرضه شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «گلوگاه شیطان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما زین پس باید تنها در اختیار حوزه دین و انقلاب باشد. ۸ سال در سینما شاهد تولید و عرضه لاطئالات به اسم سرگرمی سازی بودیم اما این آثار بنیان خانواده ها و ریشه های دین و اخلاق را به شدت دچار آسیب کردند و حالا این وظیفه دولت انقلابی سیزدهم است که ریشه این فساد و ابتذال موجود را برای همیشه بخشکاند.

این سینماگر با تأکید بر اینکه هنرهفتم تنها باید بر اساس ضرورت های انقلاب و مطالبات رهبری در حوزه سینما باشد متذکر شد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به ولنگاری فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم دشمن و... هشدار داده اند اما هیچ گاه گوش شنوایی برای درک سخنان ایشان وجود نداشته و اینک زمان آن رسیده تا به دغدغه های حضرت آقا به شکل ویژه ای رسیدگی شود.

وی متذکر شد: نام شورای عالی سینما بسیار بزرگ و پرطمطراق است و از این رو ما منتظریم اتفاقات بزرگی در این شورا بیفتد. شورای عالی سینما باید حفره هایی را که طی ۸ سال اخیر در سینما شکل گرفته با استراتژی روشن پر کند. دیگر دوره آن رسیده که سینمای استراتژیک در کشور ما حرف اول و آخر را بزند و این اتفاق محقق نمی شود مگر با شناسایی و به کارگیری نیروهای متعهد به نظام و انقلاب اسلامی؛ دیگر زمان آن رسیده که فقط انقلابیون در سینما اثر تولید کنند.

بهمنی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد شورای عالی سینما بدل به یک ویترین شود همان بهتر که اصلاً دوباره راه اندازی نشود. مصاحبه و دورهمی و شانتاژهای رسانه ای برای این شورا کفایت نمی کند. شورای عالی سینما زمانی می تواند موثر واقع شود که درست مانند شورای نگهبان یا شورای عالی امنیت ملی عمل کند و تنها زمانی می تواند به این مهم دست پیدا کند که نگاهش به سینما نباشد و فراتر از سینما را ببیند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آن مرد آمد» و «گام های شیدایی» تأکید کرد: به قول سعدی علیه الرحمه، به عمل کاربرآید به سخندانی نیست! اعضای این شورا باید به شکل عملی وارد شوند نه اینکه تنها مبادرت به برگزاری جلسات تکراری با آدم های بزرگ کنند. بهتر است در این شورا متخصصان گمنام اما انقلابی و متعهد حضور داشته باشند به جای آدم های بزرگ سینمایی!

وی سپس با بیان اینکه آقای خزاعی باید مراقب باشند سینما در سال های پیش رو نباید به دست چهره هایی بیفتد که طی ۸ سال گذشته به هر شکل و شیوه ای در رأس کار بودند اظهار داشت: همه کسانی که با مدیران سینمایی ۸ سال اخیر به هر شکل و شیوه ای کار کردند در سقوط سینما سهیم و شریک هستند و در سال های پیش رو به هیچ عنوان نباید هیچ جایی در سینما داشته باشند. از کوچکترین اعضای برگزاری یک جشنواره ساده گرفته تا افراد صاحب نظر و سیاست گذاری که در این ۸ سال در سینما کار کرده اند نباید دیگر امکان فعالیت در سینما را داشته باشند.

بهمنی در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم شورای عالی سینما بتواند باعث ایجاد وحدت در تمام دستگاه ها و ارگان های فرهنگی و هنری شود. اگر این شورا بتواند یک وحدت میان سازمان اوج، حوزه هنری، بنیاد فرهنگی روایت، سازمان سینمایی و... به وجود بیاورد و همه آن ها را زیر چتر خود بگیرد تا از سینمای انقلاب حمایت کنند ما می توانیم به آینده سینما کمی امیدوار شویم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.