شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

شأنیت و ویژگی های ضروری اعضای شورای عالی سینما/۴

نجفی: شورای عالی سینما باید بر پایه اساسنامه و مانیفست پیشین خود حرکت کند/ افرادی که مخالف تشکیل شورا هستند مواهب سینما را تنها برای خود می خواهند!

احمد نجفی

سینماپرس: احمد نجفی بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص شأنیت و ویژگی های ضروری اعضای شورای عالی سینما گفت: کسانی که قرار است در شورای عالی سینما حضور داشته باشند باید همگی دارای تجربه و شناخت کافی در سینما باشند؛ شهرت خوبی داشته باشند و در پی کسب منافع شخصی نباشند و تمام توش و توان شان را برای رشد و اعتلای سینمای جمهوری اسلامی ایران به کار گیرند! بی تردید مهمترین اتفاق این است که شورای عالی سینما باید بر پایه اساسنامه و مانیفست پیشین خود حرکت کند و کسانی که در این شورا عضو می شوند نباید زمان را از دست بدهند و بخواهند اساسنامه ای جدید برای آن تدوین کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «استرداد» و «پایان نامه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شاید برخی قواعد اساسنامه شورای عالی سینما به دلیل شرایط زمانی و مکانی نیاز به تغییر داشته باشد اما نباید از نو وقت بگذارند و بخواهند قواعد کلی آن را تغییر دهند.

وی ادامه داد: شورای عالی سینما که در دولت دهم و در زمان ریاست آقای شمقدری در سازمان سینمایی تأسیس شد دستاوردهای بسیار بزرگی در سینمای کشور داشت که بعدها با ندانم کاری این شورای مهم و ارزشمند منحل شد. خوشبختانه امروزه تاریخچه دستاوردهای این شورا آرشیو شده و همه می توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و سرفصل مباحث مطرح شده در این شورا و مصوبات آن را ارزیابی کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: شاید امروز به دلیل مشکلاتی نظیر کرونا برخی بندهای اساسنامه این شورا نیازمند بروزرسانی باشد که این مهم می تواند به مثابه مکملی برای اساسنامه گذشته آن لحاظ شود و نتیجه اش این شود که اعضای این شورا بتوانند به راحتی برای رشد و تحول در سینما تلاش کنند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه افرادی که مخالف تشکیل شورا هستند منافع شخصی خود را در خطر می بینند و نمی خواهند نظارتی بر عملکردشان وجود داشته باشد تصریح کرد: در همان دولت دهم افرادی که به فکر کاسبکاری خود در سینما بودند و همه مواهب سینما را تنها برای خود می خواستند جزو مخالفان اصلی تشکیل این شورا بودند و همان ها باعث شدند این شورا در دولت تدبیر و امید منحل شود. این شورا منافع تمامی اهالی سینما را لحاظ می کند و تنها به منافع یک جریان یا گعده خاص نمی اندیشد و این مسأله مهمترین دستاورد آن محسوب می شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «من یک ایرانی ام» متذکر شد: کسانی که به زودی در شورای عالی سینما حضور پیدا می کنند باید افرادی محکم و استوار باشند و اجازه ندهند فشارهای بیرونی و همان جماعت مخالف مانع کار و فعالیت شان شود.

نجفی تأکید کرد: امروزه سینمای ایران سرشار از معضلات و مشکلات متعدد است و کسانی که در شورای عالی سینما حضور پیدا می کنند باید برای سال های آتی سینما برنامه ریزی داشته باشند و فقط امروز را نبینند!

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: این شورا می تواند مشکلات بیمه، مسکن، تأمین رفاه و معیشت سینماگران را به طور کامل برطرف کند و در این اوضاع بحرانی اقتصاد کشور وجودش به نفع سینما است و من امیدوارم ان شاالله با عنایت خداوند متعال یکایک کسانی که قرار است در این شورا برای سینما گام های اساسی بردارند در عملکردشان موفق ظاهر شوند تا از این طریق سینماگرانی ناامید و سرگردان مجدداً امید و انگیزه پیدا کنند و سینمای ایران، احیاء و درخشان ظاهر شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.