سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه وزیر اقتصاد و وزرای دیگر اختیاراتی در عمل ندارد!

سید مجید امامی

سینماپرس: امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: باید روح تحول‌گرایی، جوان‌گرایی و تخصص‌گرایی را زنده کنیم.

به گزارش سینماپرس، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور صبح امروز در نشست خبری، برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم را در حوزه فرهنگ عمومی تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه همه می‌دانند حال و هوای نظام فرهنگ کشور مطلوب نیست و از خبرنگاران تا مسافران تاکسی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وضعیت فرهنگی کشور رضایت ندارند، بیان کرد: ایجاد اوضاع فرهنگی کشور دلیلی غیر از این دارد که باید دید ملاحظات جناحی با فرهنگ کشور چه کرده است و خواهد کرد. علیرغم تمام اهمیتی که فرهنگ دارد نه در زمینه فرهنگ هزینه می‌کنیم نه از هزینه‌ای که می‌شود، راضی هستیم. دوره یازدهم شورای فرهنگ عمومی را باید فصل تحول و امید نامید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: در یک ماه گذشته کارهایی انجام شده است؛ شورای فرهنگ عمومی کشور اولین و مهمترین شورای اقماری کشور است. این که از فرهنگ راضی نیستیم همه ما را آشفته کرده است. شوراها و هیئت امنای سیاستگذاری فرهنگی باید بپذیریم بدون تحول، جوان گرایی و جوان گرایی در بر همان پاشنه می‌چرخد و وضعیت فرهنگی ما تغییری نمی‌کند. درخواست ما این است که روح تحول گرایی، جوان گرایی و تخصص گرایی را زنده کنیم. در زمینه مدیریتی هم باید تغییراتی ایجاد کنیم. از سوی دیگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه وزیر اقتصاد و وزرای دیگر اختیاراتی در عمل ندارد. در ساختار ما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای فرهنگی کشور است دنبال رفع خلأهای این حوزه هستیم. تشکیلات و سازمان‌های فرهنگی به ارتقا و تعالی نیاز دارند.

امامی با اشاره به اینکه برخی سازمان‌ها دیگر نمی‌توانند در زمینه فرهنگی کارکردشان را داشته باشند؛ گفت: سازمان‌هایی داریم که در جای خودشان فعالیت نمی‌کنند یا کارکرد فرهنگی دارند. باید بتوانیم از این فرصت اعتماد و پایان اختلافات استفاده و خودشان را اصلاح کردند. بخش عظیمی در سازمان‌های فرهنگی کشور هزینه اش به اندازه کارآمدی اش نیست باید در زمینه حکمرانی فرهنگ کشور با مردم آشتی کنیم. مردم مهمترین فعالیت‌های فرهنگی را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.