سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

روی آنتن شبکه چهار سیما؛

«چرخ» میزبان برگزیده‌ی جایزه‌ی مصطفی(ص) می‌شود

برنامه چرخ

سینماپرس: برنامه «چرخ»، امروز میزبان دکتر سیدداریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران با دکتر محمداقبال چودری، برگزیده‌ی جایزه‌ی مصطفی(ص) و دبیر کل کامستک (کمیته‌ی دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی) می‌شود.

به گزارش سینماپرس، در این قسمت از «چرخ»، دکتر سیدداریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران با دکتر محمداقبال چودری، برگزیده‌ی جایزه‌ی مصطفی(ص) و دبیر کل کامستک (کمیته‌ی دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی) گفت‌وگو می‌کند. جایزه‌ی مصطفی(ص) نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است و هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود و با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند. پروفسور کامران وفا، استاد فیزیک دانشگاه هاروارد، نظریه‌پرداز نظریه‌ی ریسمان و صاحب کرسی هلیس و پروفسور زاهد حسن استاد فیزیک نظری دانشگاه پرینستون و کاشف نیمه‌فلزهای فرمیون ویل برگزیدگان جایزه‌ی مصطفی ۲۰۲۱ هستند. همچنین پروفسور محمد صائغ پزشک و استاد دانشگاه آمریکایی بیروت و پژوهشگر حوزه‌ی پیوند، پروفسور اقبال چودری، زیست‌شیمی‌دان پژوهشگاه بین‌المللی علوم شیمیایی و زیستی دانشگاه کراچی و یحیی تیعلاتی، استاد فیزیک نظری دانشگاه الخامس شهر رباط مراکش برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی شده‌اند.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.