سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۳

مفید: توجه به مضامین و مباحث ارزشی و دینی در سینما و تلویزیون همواره با غفلت مدیران مواجه شده است/ نیازمند تولید آثار فاخر در حوزه دین و فرهنگ ملی هستیم

بهروز مفید

سینماپرس: بهروز مفید تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: توجه به مضامین و مباحث ارزشی و دینی در سینما و تلویزیون همواره با غفلت مدیران مواجه شده است و به این ترتیب خیزش بزرگ مردمی در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) نیز در این راستا مورد توجه قرار نگرفته و آنطور که شایسته اش بوده به تصویر کشیده نشده است.

تهیه کننده مستند بلند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وظیفه ما این است که با پیدا کردن سوژه های مناسب غیرشعاری که در عین حال مورد توجه نسل جوان قرار بگیرند از اعتقادات مان صحبت کنیم. از مباحث دینی و اعتقادی گرفته تا فرهنگ و سنن ملی جزو مسائلی هستند که ما همواره باید به آن توجه ویژه و اکید داشته باشیم.

این سینماگر متذکر شد: ما نیازمند تولید آثار فاخر در حوزه دین و فرهنگ ملی هستیم؛ فاخر نه به این معنا که برای تولید این آثار بوجه های هنگفت چندین میلیاردی صرف شود بلکه از این منظر که ما باید آثاری پخته و قابل تأمل در این حوزه ها تولید کنیم که از نظر تحقیقاتی و پژوهشی زمان مناسبی برای آن ها صرف شده باشد و بتوانند تأثیرگذاری زیادی در جامعه داشته باشند.

مفید متذکر شد: آثار دینی و ارزشی باید نو باشند و بتوانند مخاطب را با خود همراه کنند. متأسفانه در سینما و تلویزیون ما تنها به اندازه انگشتان یک دست این نوع آثار تولید شده که برای مردم دارای جاذبه بوده اند و نقطه ضعف ما اینجا است که همواره در ایام ماه های محرم و صفر تنها همین آثار را از رسانه ملی نمایش می دهیم در صورتی که باید حداقل هر سال بتوانیم یک اثر نو و جذاب در این حوزه عرضه کنیم.

وی در پایان ایت گفتگو تأکید کرد: جامعه تشنه دیدن چنین آثاری است و مخاطبان بالای سریال ها و فیلم های دینی و ارزشی گواه این مدعا هستند از این رو من امیدوارم مسئولان فرهنگی و هنری در رسانه ملی، وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به این مسأله توجه داشته باشند و به مباحث دینی و ارزشی در فیلم ها و سریال ها بهای بیشتری بدهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.