شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

راهکار برون رفت از رکود سینما/۱۰

شریفی: تولید فیلم هایی مبتنی با فرهنگ می تواند مردم را با سینماها آشتی دهد/ مدیران جدید باید سینما را از سیطره مبتذل سازان نجات دهند

امیرحسین شریفی

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما در خصوص راهکارهایی برای برون رفت از رکود سینما گفت: یکی از دلایل مهم دوری مردم از سالن های سینما فیلم های کم تنوع و تکراری هستند که باعث دلزدگی شدید مخاطبان شده اند و آن ها را از سالن های سینما دور کرده اند از این رو بایستی مدیران سینمایی به جای تولید انبوه فیلم های سخیف و مبتذل که به اسم کمدی و طنز تولید می شوند و یا فیلم های سیاه و تلخ که با عنوان جعلی سینمای اجتماعی معروف شده اند دست به تولید فیلم هایی مبتنی با فرهنگ و سنن ملی بزنند که از این رهگذر مردم با سینماها آشتی کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آوازهای سرزمین من» و «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده بارها در مصاحبه های مختلف عرض کرده ام که در سینما تنوع ژانر بسیار مهم است. همانطور که مردم نمی توانند در طول عمرشان همواره یک نوع غذا بخورند و جسم شان به خوراک های متعدد نیاز دارد، روح شان نیز به تنوع نیاز دارد و بایستی اگر فیلم می بینند در ژانرهای متعدد باشد.

وی ادامه داد: اینکه به دلیل ناکارآمدی و ندانم کاری برخی مدیران سینمای ایران دارای ۲ قطب سینمای کمدی مبتذل و سینمای تلخ و سیاه اجتماعی شده اصلاً به نفع هنرهفتم نیست. سینما همه ژانری می خواهد از فیلم های جنگی و دفاع مقدسی گرفته تا فیلم هایی برای کودکان و نوجوانان، از آثار پلیسی و معمایی گرفته تا فیلم های فانتزی و خانوادگی و... همه باید در سبد تولید سینما وجود داشته باشند.

شریفی سپس با تأکید بر اینکه مدیران جدید باید سینما را از سیطره مبتذل سازان نجات دهند تصریح کرد: یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که ما طی سال های اخیر به شدت با آن روبرو بودیم قدرت گرفتن مبتذل سازان و سخیف سازان در سینما است که این روند نیاز به اصلاح جدی و فوری دارد.

این سینماگر ادامه داد: متأسفانه علاوه بر مدیران سینمایی که به حضور این افراد دامن زده اند برخی همکاران من نیز مقصرند چرا که متأسفانه ما تهیه کنندگان سینما ضعف داریم. اگر ببینیم فیلم های طنز موفق می شوند فوراً همه به سمت آن می رویم فردا که ببینیم یک فیلم سیاه در گیشه موفق شد تمام هدف مان را روی تولید این قبیل آثار می گذاریم این در حالی است که سینما نیاز به فیلم های ارزشمند در ژانرهای متعدد دارد.

این تهیه کننده افزود: علاوه بر این قبلاً در سینما رسم بود که به وجه آموزشی بودن فیلم ها هم توجه شود اما متأسفانه سال ها است که هیچ آموزش جدی در سینما وجود ندارد و اصلاً وجه پرورشی و آموزشی سینما مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: امیدوارم کسانی که به عنوان مدیر و مسئول در دستگاه های متعدد سینما روی کار می آیند مانند قبلی ها باند و باندبازی نداشته باشند تا همه بتوانند کار کنند و فیلم هایی ساخته شود که ضمن داشتن جذابیت بتواند وجوه آموزشی نیز داشته باشد. ما باید به سمت سینمای ملی برویم و کاری کنیم که دنیا از تولیدات سینمایی ما حیرت زده شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.