دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

ویژگی های رئیس سازمان سینمایی از نظر سینماگران/۶

کیمیایی: تنها کارِ خانه سینما انجام امور کفن و دفن هنرمندان است/ رئیس سازمان سینمایی باید این نهاد را پویا و سازنده کند

پولاد کیمیایی

سینماپرس: پولاد کیمیایی بازیگر و کارگردان سینما در خصوص ویژگی های رئیس سازمان سینمایی گفت: یکی از کارهای مهمی که رئیس جدید سازمان سینمایی باید انجام دهد روشن شدن وضعیت صنوف سینمایی است چرا که متأسفانه مدت ها است تنها کار خانه سینما انجام امور کفن و دفن هنرمندان است و رئیس سازمان سینمایی باید این نهاد را پویا و سازنده کند، نهاد صنفی تعریف واضح و روشنی دارد که متأسفانه نهاد صنفی سینماگران هیچ یک از این تعاریف را در خصوص اعضای خود انجام نمی دهد.

بازیگر فیلم های سینمایی «خفه گی» و «شمعی در باد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی سال های اخیر ما شاهد حضور مدیرانی در سینما بودیم که به دلیل غیرمتخصص بودن شان نه اثر و دستاوری در سینما داشتند و نه هیچ دلسوزی برای سینما انجام دادند و نتوانستند هیچ تغییر خوب و مثبتی در سینمای کشور به وجود بیاورند از این رو نیاز اصلی امروز سینمای ایران حضور مدیری متخصص و متعهد در سینما است.

وی ادامه داد: امروزه سینما بسیار کوچک و منزوی شده و باید وضعیتش بهبود یابد. یکی از کارهای مهمی که سیاست گذاری مناسب مدیر جدید سینمایی می تواند انجام دهد این است که سینما بتواند نسل جدیدی را تربیت کند که بتوانند جایگزین نسل قدیم باشند.

کیمیایی با باین اینکه روند سالن سازی در تمامی شهرستان ها به ویژه نقاط محروم و دورافتاده کشور باید ادامه پیدا کند اظهار داشت: متأسفانه مدت ها است این روند دچار توقف شده و خواسته ما از مدیر جدید سینمای کشور این است که برای گسترش عدالت و رفع تبعیض دست به سالن سازی گسترده در سراسر گستره جغرافیایی کشور بزند.

این سینماگر همچنین خواهان حفظ روابط بین المللی سینما شد و تأکید کرد: سینمای ایران در تمامی طول سال های حیاتش توانسته دستاوردهای مناسبی در سراسر جهان داشته باشد به نحوی که بسیاری از سینماگران جهانی با نگاهی توأم با احترام ویژه به سینمای ایران نگاه کرده و می کنند از این رو مدیر جدید سینمای کشور باید در پی تعامل سازنده با سایر کشورهای جهان و همینطور جشنواره های جهانی باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «معکوس» خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهای مهم سینما اصلاح روابط با تلویزیون است. متأسفانه سال ها است سینما و تلویزیون فاصله زیادی از یکدیگر گرفته اند و تعامل میان آن ها بسیار کمرنگ شده است. ارتباط میان این دو رسانه سابقاً بسیار قوی بود که الآن قطع شده و بی تردید این اتفاق به ضرر هر دوی این رسانه ها است و ما امیدواریم بار دیگر با حضور یک مدیر کاربلد در سینما بتوانیم شاهد تعاملات سازنده میان سینما و تلویزیون باشیم.

وی درپایان این گفتگو به انبوه فیلم های در صف اکران اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای مهمی که مدیر جدید سینمای کشور باید انجام دهد روشن شدن تکلیف فیلم هایی است که رنگ اکران را ندیده اند و اغلب آن ها دارای سرمایه گذارانی در بخش خصوصی هستند. بی تردید باید تدبیری اندیشه شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی پشیمان نشوند و عطای سینما را به لقایش نبخشند و باز هم حاضر به سرمایه گذاری در سینما شوند. از این رو مدیران سینمایی باید تلاش خود را به کار ببرند تا سینمای خصوصی ضرر نکند و بتواند ادامه حیات دهد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.