یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

ویژگی های رئیس سازمان سینمایی از نظر سینماگران/۵

الماسی: تبعیض و بی عدالتی در سینما بیداد می کند/ رئیس جدید سازمان سینمایی باید به ارزش های ملی، عرفی، دینی و اخلاقی توجه ویژه داشته باشد

جهانگیر الماسی در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در خصوص ویژگی های رئیس سازمان سینمایی گفت: متأسفانه امروزه تبعیض و بی عدالتی در سینما بیداد می کند و از این رو ما نیاز به مدیری متخصص و متعهد داریم که تمام توان و قوای خود را برای از بین بردن این بی عدالتی ها به کار ببرد چرا که بی عدالتی زیبنده جامعه اسلامی نیست! این بسیار دردآور است که یک سینماگر باید در خیابان مسافرکشی کند تا بتواند رزق روزانه خود را به دست بیاورد اما دیگری مرتب سر پروژه های متعدد است و دستمزدهای آنچنانی و نجومی می گیرد!

کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رئیس سازمان سینمایی باید شناخت کافی بر روی صنوف و اعضای خانواده سینمای ایران داشته باشد. ما هزاران سینماگر داریم که در صنف ها و رشته های مختلف مشغول به فعالیت هستند و سینما برای ادامه حیاتش نیازمند حضور همگی آن ها است اما متأسفانه در حق برخی از صنوف همواره اجحاف های زیادی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این بسیار دردآور است که برخی از هنرمندان ما بعد از سال ها کار و فعالیت در سینما امروزه فشارهای سنگین مالی را تحمل می کنند. حتی بیان کردن این اتفاق هم زشت و تلخ است اما چاره ای نیست و برای بهبود اوضاع باید حتماً این نکات را گوشزد کنیم تا هر شخصی که اداره سینمای کشور را در دست می گیرد نسبت به اتفاقات دردآور سینما آگاه باشد و در قدم اول این بحران های کاری و معیشتی را از بین ببرد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه رئیس سازمان سینمایی باید نسبت به اهمیت سینما دانش و آگاهی کامل داشته باشد اظهار داشت: فردی که ریاست سینمای کشور را در دست می گیرد باید بداند که رفتار امروز جامعه محصول کاشتی است که سینمای جهان در دهه ۷۰ در ذهن و زیبایی شناسی مردم انجام داده است؛ در واقع سینما برای آینده بذرپاشی می کند و از همین رو اگر این حجم از فیلم های نازل و سرشار از ابتذال و لودگی در سینمای ما همچنان تولید شوند در آینده ای نه چندان دور با جامعه ای بحران زده و بی هویت روبرو خواهیم بود.

الماسی خاطرنشان کرد: کشور ما در معرض مخاطرات جدی است و یک مدیر سینمایی خردمند کسی است که با آگاهی نسبت به این مسأله مهم تولیدات سینمایی را به سمتی سوق دهد که منافع کشور در آن لحاظ شوند. رئیس سازمان سینمایی باید از روزنه های مختلف و با عینک های مختلف سینما را بشناسد. کسی که مسئولیت مدیریت عالی سینمای کشور را بر عهده می گیرد بایستی از همه جوانب تسلط کافی بر امور داشته باشد و همواره از خود این سوأل را بکند این چه موجودی است که برای مدیریتش نیاز به سازمان دارد؟

بازیگر فیلم های سینمایی «افسانه آه» و «دیگه چه خبر؟» متذکر شد: رئیس جدید سازمان سینمایی باید فارغ از گرایشات حزبی و جناحی به ارزش های ملی، عرفی، دینی و اخلاقی توجه ویژه داشته باشد. دانش، خردمندی، تعلق خاطر به این آب و خاک و هوشیاری و مدیریت جدی جزو ملزوماتی است که یک مدیر سینمایی خوب باید داشته باشد.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: گستره عملکرد مجموعه سینما بسیار زیاد است؛ در زمانه کنونی که کشور نیاز به برنامه ریزی جدی و نظم دادن به چگونگی فعالیت در این حوزه دارد ما باید شاهد حضور مدیری کاربلد و خبره باشیم که دردی بر دردهای سینما افزون نکند و تمام توان خود را به کار بندد تا سینما از وضعیت مخاطره آمیز کنونی نجات پیدا کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.