شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

ویژگی های رئیس سازمان سینمایی از نظر سینماگران/۱

ملاقلی پور: وضعیت در سینمای ایران به گونه ای است که به عنوان یک سینماگر یا باید سکوت کنیم یا چاپلوسی!/ سینما از جایی خارج از حیطه فرهنگ و هنر هدایت می شود!

علی ملاقلی پور

سینماپرس: علی ملاقلی پور کارگردان سینما در خصوص ویژگی های رئیس سازمان سینمایی گفت: وضعیت در سینمای ایران به گونه ای است که به عنوان یک سینماگر یا باید سکوت کنیم یا چاپلوسی!؛ از این رو بنده نوعی که سال های متمادی است در سینما فعالیت می کنم و به واسطه پدرم وارد این حوزه نشده ام و در نزدیک به ۳۰ پروژه با سمت های مختلف فعالیت کرده ام ترجیح می دهم سکوت کنم تا به سمت چاپلوسی نروم!

کارگردان فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه سینما از جایی خارج از حیطه فرهنگ و هنر هدایت می شود! در واقع افرادی خارج از فضای هنر برای سینما تصمیم گیری می کنند و از این رو بی شک بیان حرف ها، درددل ها و انتظارات سینماگران هیچ تأثیری در بهبود شرایط ندارد چرا که صدای ما به طبقات بالا نمی رسد!

این سینماگر سپس با بیان اینکه بنده شخصاً هیچ امیدی به شنیده شدن نظراتم ندارم اظهار داشت: اگر بخواهیم صداقت را معیار عملکرد و سخنان مان قرار دهیم من صادقانه عنوان می کنم که نظر دادن در سینمای ایران هیچ ثمر و نتیجه ای ندارد و بالعکس اگر حرفی بزنیم برایمان هزینه دارد!

ملاقلی پور متذکر شد: در واقع جمیع اتفاقات این سال ها در سینما باعث شده تا به این نتیجه برسیم که گزینه ای جز وفق دادن خودمان با شرایط موجود نداریم چرا که بارها دیده ایم و به ما ثابت شده که نظرات کارشناسی و تخصصی و دغدغه مندانه هنرمندان در رشته های مختلف هنری هیچ فایده ای ندارد.

وی در پایان این گفتگو افزود: بنده معتقدم ملاک ما تنها نباید شخص رئیس سازمان سینمایی باشد چرا که این سمت بیشتر تشریفاتی است و مسأله اصلی سینمای ایران را می توان در شوراهای نظارتی و ارزشیابی و پروانه ساخت و پروانه نمایش دید که در واقع چرخ دنده های اصلی سازمان سینمایی هستند و افراد حاضر در این شوراها با انتخاب ها و معیارهای شان تکلیف وضعیت سینما و تولیدات را مشخص می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.