یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

ویژگی های رئیس سازمان سینمایی از نظر سینماگران/۲

اشرفی زاده: سینمای ایران نیاز به مدیری دارد که به جای آنکه اهل شعار باشد، اهل شعور باشد!/ مدیر سازمان سینمایی باید بدون جناح بندی دست یاری به سمت یکایک اهالی سینما دراز کند

مرجان اشرفی زاده

سینماپرس: مرجان اشرفی زاده کارگردان سینما در خصوص ویژگی های رئیس سازمان سینمایی گفت: متأسفانه سینمای ایران از بیس و اساس دچار مشکل است و تا مشکلات زیرساختی برطرف نشود معضلات و مشکلات در سینما همچنان ادامه خواهد داشت از این رو بنده معتقدم سینمای ایران نیاز به مدیری دارد که به جای آنکه اهل شعار باشد، اهل شعور باشد تا بتواند معضلات سینما را برطرف کرده و هنرهفتم را از این بحران نجات دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «آبجی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ایران در دایره بسته ای است که دور تا دور آن مسدود شده و از این رو خیلی نمی توانیم نسبت به اتفاقات آینده در سینما خوش بین باشیم. ما طی تمامی این سال ها مدیران خوبی را پرورش ندادیم و از همین رو همواره در دایره ای معدود از افرادی می چرخیم که در پست های متفاوت حضور دارند.

وی ادامه داد: آنچه سینماگران مطرح می کنند تنها برخی خواسته های حداقلی شان از مدیران سینمایی است تا سینما بتواند با تمامی معضلاتی که دارد به حیات خود ادامه دهد و سینماگران بتوانند از پس تأمین معاش شان برآیند.

اشرفی زاده در همین راستا خاطرنشان کرد: اولین و مهمترین مسأله این است که شخص رئیس سازمان سینمایی باید یک مدیر با سابقه مدیریت فرهنگی و نگاه فرهنگی باشد. مدیر سازمان سینمایی باید فراجناحی عمل کند و برآمده از سینما باشد؛ مدیر باید به سینما و رسانه اعتقاد داشته باشد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه مدیر سازمان سینمایی باید بدون جناح بندی دست یاری به سمت یکایک اهالی سینما دراز کند اظهار داشت: مدیر سازمان سینمایی باید مسائل و معضلات را با کمک سینماگران حل کند. یک مدیر خوب مدیری است که همه طیف های فکری و... را با یک چشم ببیند و به خواست آن ها توجه ویژه داشته باشد.

وی متذکر شد: مـتأسفانه بارها دیده شده برخی مدیران حرف هایی می زنند که نسبت شان با واقعیت بسیار بعید به نظر می رسد از این رو امیدوارم در سازمان سینمایی و در کلیت مجموعه وزارت ارشاد بتوانیم شاهد حضور مدیرانی باشیم که رفتار این چنینی نداشته باشند.

این فیلمساز تأکید کرد: یک مدیر سینمایی باید نسبت به جایگاه سینمای ایران در سطح دنیا آگاه باشد و تمام تلاش خود را به کار ببرد تا جایگاه بین المللی سینمای ایران روز به روز بیشتر دچار ارتقا شود.

اشرفی زاده توجه به جوانگرایی را یکی دیگر از کارهای مهم یک مدیر خوب در سازمان سینمایی برشمرد و در این باره اظهار داشت: در کنار توجه به جوانان باید حرمت پیشکسوتان سینما نیز حفظ شود. یک مدیر خوب مدیری است که توجه ویژه به تمامی افراد سینما داشته باشد و بین سینماگران تفاوت قائل نشود.

کارگردان فیلم «نامه های خیس» در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اساسی سینمای ایران مسأله عدم تناسب تولید و اکران آثار است که سال های سال لاینحل باقی مانده و من امیدوارم مدیر جدید سازمان سینمایی توجه ویژه ای به مسأله انبوه آثاری که پشت در اکران مانده اند داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.