چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

ویژگی های رئیس سازمان سینمایی از نظر سینماگران/۴

محسنی نسب: در سینمای امروز ایران نشانی از فرهنگ ایرانی-اسلامی نیست/ رئیس جدید سازمان سینمایی باید این خصوصیات را به سینما بازگرداند

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما در خصوص ویژگی های رئیس سازمان سینمایی گفت: لودگی و ابتذال و سیاه نمایی و مسائل وقیح و بی شرمانه ای همچون خیانت زن به شوهر، شوخی های رکیک فیزیکی و کلامی جنسی در سینمای امروز ایران بیداد می کند و همین باعث شده خانواده های سالم و متعهد جایی در سینما نداشته باشند؛ در سینمای امروز ایران نشانی از فرهنگ ایرانی-اسلامی، اخلاق، ایثار و جوانمردی نیست و رئیس جدید سازمان سینمایی باید این خصوصیات را به سینما بازگرداند و اجازه ندهد سینما در مسیر غلط فعلی حرکتش را ادامه دهد.

کارگردان فیلم های سینمایی «شیرهای جوان» و «یاس های وحشی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ایران امروزه بیش از هر چیز نیاز به تولید فیلم های خانوادگی و اخلاقی دارد. متأسفانه قاطبه فیلم هایی که طی سال های اخیر در سینمای ایران تولید و اکران شده اند ضداخلاق هستند و به نوعی به فرهنگ ایرانی-اسلامی حمله کرده اند.

محسنی نسب ادامه داد: بی شک در سینمای جمهوری اسلامی ایران نباید جا برای چنین فیلمسازانی با چنین نگاه های وقیح و بی شرمانه ای وجود داشته باشد. اگر یک مدیر سینمایی واقعاً فردی فرهنگی باشد و کمی اخلاق مدار باشد نمی تواند چنین وضعیت فجیعی در سینما را تاب بیاورد و قطعاً بساط این مبتذل سازان که جامعه را بیراهه و انحطاط هدایت می کنند برای همیشه در هم خواهد کوبید.

وی خاطرنشان کرد: من با دیدن این فیلم های مستهجن که ساخته و پخش می شوند حیرت می کنم و همواره از خود سوأل می کنم چطور کسانی که در شوراهای متعدد سازمان سینمایی اند و مدعی صیانت از اخلاق و فرهنگ انقلاب هستند چطور به این آثار وقیحانه مجوز داده اند؟ آیا رشوه دریافت کرده اند؟ همیشه از خودم می پرسم مردم چرا به سالن های سینما را آتش نمی زنند وقتی این حجم از بی اخلاقی و بی فرهنگی در سینما بیداد می کند؟

این سینماگر با تأکید بر اینکه ما هرگز نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود اظهار داشت: امروز در سینمای ایران هیچ نشانی از فرهنگ و آرمان های انقلاب اسلامی وجود ندارد و این مایه تحسر است. فرهنگ و هنر در کشور ما سال ها است از مسیر اصلی خود منحرف شده و توقع ما از دولت انقلابی سیزدهم این است که فرهنگ و هنر را به مسیر اصلی خودش که مسیر انقلاب اسلامی است بازگردانند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: متأسفانه سینما در سال های گذشته همیشه درگیر باندبازی بوده که به طور مستقیم اهالی سینما از آن صدمه دیده اند از این رو باید طبیعتاً شخصی اداره سینما را در دست بگیرد که از این فضا دور باشد و از سینما و مناسبات آن به خوبی سردر بیاورد.

کارگردان فیلم های سینمایی «شاخ کرگدن» و «آخرین مرحله» ادامه داد: همانطور که در وزارت بهداشت یک پزشک باید وزیر شود در سازمان سینمایی نیز باید یک فیلمساز یا کارشناس سینمایی اداره امور را در دست بگیرد. همچنین فردی که تحصیلات عالیه سینمایی داشته باشد نیز مورد مناسبی برای اداره سینمای کشور محسوب می شود و لزومی ندارد وزیر ارشاد حتماً دنبال یک فیلمساز بگردد.

محسنی نسب در خاتمه این گفتگو به وضعیت بغرنج و اسفبار معیشتی سینماگران اشاره کرد و در این راستا تصریح کرد: رئیس جدید سازمان سینمایی در قدم اول باید به فکر رفع معضلات معیشتی هنرمندان باشد. امروزه از نظر اقتصادی اهالی سینما مشکل درآمد روزانه دارند. این وظیفه متولی سینما است که تدبیری برای این بحران داشته باشد. بی شک چشم امید همه سینما به رئیس سازمان سینمایی است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.