چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

ویژگی های رئیس سازمان سینمایی از نظر سینماگران/۷

درخشنده: مدیر جدید سینمایی باید امید و انگیزه را در دل سینماگران زنده کرده و آن ها را برای فیلمسازی ترغیب کند/ اوضاع سینما بسیار آشفته است

پوران درخشنده در فیلم سینمایی زیر سقف دودی

سینماپرس: پوران درخشنده کارگردان سینما در خصوص ویژگی های رئیس سازمان سینمایی گفت: معضل اصلی امروز سینماگران و کل جامعه ناامیدی و بی انگیزگی است از این رو مدیر جدید سینمایی باید امید و انگیزه را در دل سینماگران زنده کرده و آن ها را برای فیلمسازی ترغیب کند تا از این رهگذر سینماگران بتوانند با تولید فیلم های امیدبخش و موثر در ژانرهای مختلف نشاط و سرزندگی را به جامعه برگردانند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شمعی در باد» و «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کسی که اداره امور سینما را در این برهه کنونی در درست می گیرد طبیعتاً کار سخت و دشواری پیش رو دارد چرا که اوضاع سینما بسیار آشفته است و وضعیت شغلی و روحی سینماگران نیز مناسب نیست.

وی ادامه داد: بی تردید تعامل نزدیک و دقیق مدیر جدید سینمای کشور با یکایک سینماگران می تواند بسیار موثر و کمک کننده باشد. سینمای ایران نیاز به فضای باز دارد و همه اهالی سینما با هر خط مشی فکری و فرهنگی باید بتوانند در تولیدات سینمایی مشارکت داشته باشند.

درخشنده سپس با تأکید بر اینکه باید موانع موجود بر سر راه فیلمسازی برداشته شود اظهار داشت: معضلات و مشکلات سینما بارها توسط بنده و سایر همکارانم در رسانه های متعدد بازگو شده و قطعاً همه افراد به آن واقف هستند. پس مدیری که می خواهد به زودی اداره سینمای کشور را در دست بگیرد باید با شناخت و آگاهی کامل از این معضلات متعدد پا در میدان بگذارد و تمام تلاش خود را به کار ببرد تا این معضلات برای همیشه از ریشه کنده شوند.

این سینماگر تأکید کرد: یکی از مسائل مهمی که مدیران سینمایی باید به آن توجه داشته باشند این است که سینما نمی تواند با دستورالعمل و چارچوب خاص حرکت کند؛ همانطور که سلیقه انسان ها با یکدیگر تفاوت های فاحشی دارد سلیقه فیلمسازان نیز با یکدیگر متفاوت است و هر فیلمسازی نسبت به یک مقوله خاص بر اساس بینش شخصی اش نگاه می کند و نمی توان او را در یک خط ثابت قرار داد.

کارگردان فیلم های سینمایی «زیر سقف دودی» و «پرنده کوچک خوشبختی» متذکر شد: سینما فرهنگ ساز و انسان ساز است و با اهالی سینما باید با نهایت ادب و احترام برخورد شود. فیلمساز باید دارای انگیزه باشد تا بتواند امید را به جامعه تزریق کند.

درخشنده در همین راستا تصریح کرد: من امیدوارم در دوره جدید تنها به برخی افراد خاص توجه نشود! چرا که ما همیشه از توجه به همین افراد و گروه های خاص ضربه خورده ایم دیگر نباید راه غلط گذشته استمرار پیدا کند همانطور که پیش تر تأکید کرد حتماً کسی باید در مسند امور قرار بگیرد تا تعامل درستی با همه اهالی سینما داشته باشد.

این فیلمساز سپس با بیان اینکه تمامی صنوف سینمایی در حال حاضر با معضلات متعددی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند اظهار داشت: مشکلات صنوف باید دیده شود. همه صنف ها باید مورد توجه قرار بگیرند و مدیران سینمایی نباید میان آن ها تفاوت قائل شوند چرا که حتی اگر یکی از صنوف سینمایی وجود نداشته باشد چرخ سینما از حرکت باز می ایستد و صنوف مانند دانه های زنجیر به یکدیگر متصل هستند.

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم در دوره جدید دیگر هرگز شاهد نگاه شخصی و سلیقه ای مدیران نباشیم. امیدوارم مدیران جدید منتظر ننشینند تا سینماگران به سراغ آن ها بروند و از همان ابتدای فعالیت شان از سینما بخواهند حرکت کرده و اوضاع سینما را بهبود بخشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.