سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۱۴

سربخش: در ۴ سال پیش رو همه آثار فرهنگی و هنری باید در راستای استکبارستیزی و صهیونیست ستیزی باشند/ برای تغییر ساختار فرهنگی کشور باید نیروهای متعهد انقلابی کار کنند

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در پی اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت سیزدهم و تأکید ایشان در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: در ۴ سال پیش رو همه آثار فرهنگی و هنری باید در راستای استکبارستیزی و صهیونیست ستیزی باشند! دیگر دوره ترویج خیانت و تلخی و سیاهی در سینما باید به پایان برسد، ما دیگر نباید اجازه دهیم فرهنگ منحط غربی و آمریکایی در آثار سینمایی نشان داده شوند، اینک زمان تغییر ساختار سینما بر اساس مبانی انقلاب اسلامی فرا رسیده است.

مدیر مسئول نشریه «سینما رسانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بازسازی فرهنگی بایستی بر اساس اصول و مبنا باشد. این اصول و مبنا به گونه ای است که باید سمت و جهت ها معلوم باشد.

وی ادامه داد: باید آثار هنری امیدآفرین باشند و آگاهی و بینش به مردم بدهند. باید مباحث مبنایی فرهنگ انقلابی در آن ها رعایت شوند. فیلم ها، تئاترها، موسیقی ها و... همگی باید بر اساس فرهنگ انقلابی و ترویج آداب و سنن ایرانی-اسلامی تولید شوند.

سربخش در همین راستا متذکر شد: شخص وزیر ارشاد باید بداند مقام معظم رهبری پیگیر این مبانی خواهند بود! ما نیاز به تغییر ساختاری فوری در حوزه فرهنگ و هنر کشور و به ویژه سینما داریم که طی سال های اخیر به بیراهه هدایت شده است. برای تغییر ساختار فرهنگی کشور فقط نیروهای متعهد انقلابی باید کار و فعالیت کنند و اگر چنین اتفاقی بیفتد ما می توانیم بخشی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: اگر خدای ناکرده یک فیلم در این ایام تولید شود که همانند سال های قبل سرشار از سیاهی و زشتی و ناامیدی باشد، اگر دوباره شاهد تولید فیلم های شویم که مبانی خانواده و اسلام و انقلاب را زیر سوأل می برند شخص وزیر ارشاد باید در این رابطه پاسخگو باشد چرا که ایشان ملزم و موظف هستند تنها از نیروهایی برای تولید آثار فرهنگی و هنری بهره بگیرند که در راستای ترویج آرمان های انقلاب اسلامی گام برمی دارند.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: دغدغه های حضرت آقا باید از سوی وزارت ارشاد به جامعه هنری انتقال پیدا کند و فقط بر اساس این دغدغه ها باید کار تولید شود. در همین جشنواره فجر پیش رو و به خصوص از سال آینده باید تنها آثار انقلابی و استراتژیک نمایش داده شوند و دیگر سینمای ایران نباید جایی برای ترویج ولنگاری باشد.

سربخش ادامه داد: وزیر ارشاد باید اتاق فکری با حضور چهره های انقلابی تشکیل دهد و در انتخاب معاونان و مشاوران و هیأت مدیره ها توجه ویژه داشته باشد. کسانی باید اداره امور را در دست بگیرند که بر روی اصول انقلابی حساسیت داشته باشند و اهداف وزارت ارشاد را پیگیری کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: وزیر ارشاد ۴ سال وقت دارد و باید با فکر و تأمل جلو برود تا فرهنگ و هنر از ورطه هولناک کنونی نجات پیدا کند. ما باید هنرمند تراز انقلاب اسلامی را به جامعه ارائه کنیم و شخص وزیر ارشاد باید در این راستا گام جدی بردارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.