شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۱۱

شاه حسینی: طی ۸ سال اخیر سیلابی سهمگین هنرمندان متعهد و انقلابی را از فضای سینما دور کرد/ زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد باید در راستای تحقق هنر انقلاب گام بردارند

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در پی اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت سیزدهم و تأکید ایشان در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: طی ۸ سال اخیر سیلابی سهمگین تمامی هنرمند متعهد و انقلابی را از فضای سینما دور کرد از این رو نیاز اصلی ما انتخاب و معرفی یک مدیر متعهد، انقلابی، شایسته و کارآمد است تا بتواند سینمای انقلاب، مقاومت و دفاع مقدس را احیاء کرده و تمام توانش را برای ترویج و توسعه آرمان های انقلاب اسلامی در هنرهفتم به کار گیرد.

کارگردان فیلم های سینمایی «غروب شد بیا» و «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کسی که به عنوان رئیس سازمان سینمایی معرفی می شود باید فضای سینما را به خوبی بشناسد و بداند که طی سال های اخیر چه بر سر هنرمندان انقلابی و ولایتمدار آمده است.

وی ادامه داد: مدیر جدید سینما باید دست نان به نرخ روز خورها را از سینما کوتاه کرده و دلسوز انقلاب باشد. مدیر جدید سینما نباید محافظه کارانه عمل کند و بدون نفاق و ریا باید تمام توش و توانش را برای رشد سینمای ارزشی و متعهدانه به کار بگیرد.

شاه حسینی با بیان اینکه مدیر سینمایی نباید به فکر میز و پست خودش باشد اظهار داشت: خروجی مدیر جدید سینمایی باید در راستای اهداف انقلاب اسلامی باشد. سینمای ایران نیاز به تحول جدی و اساسی دارد و دیگر نباید مانند گذشته به هر فیلم و فیلمنامه ای مجوز ساخت داده شود. هر فیلمسازی قطعاً فکر می کند فیلم خودش بهترین است اما این مسأله نباید ملاک و معیار عملکرد مدیران سینمایی باشد و آن ها باید بر اساس سیاست های خودشان دست به گزینش و انتخاب فیلمنامه های اصلح در راستای ترویج اهداف انقلاب بزنند.

این سینماگر تصریح کرد: سینمای ایران طی سال های اخیر در دورانی بسیار تاریک و سیاه به سر می برد و تنها امید ما این است که در دولت جدید وضعیت سینما به روشنی و نور ختم شود. امیدوارم که بسیاری از فعالان سینمای انقلاب که این روزها بیکار و خانه نشین هستند بتوانند مجدداً به عرصه تولید بازگردند و آثاری بی بدیل و ماندگار خلق کنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: تمامی معاونت های زیرمجموعه وزارت ارشاد باید در راستای تحقق هنر انقلاب گام بردارند؛ شخص وزیر ارشاد باید با انتخاب های درست و آگاهانه مدیران بتواند رقابتی سالم با تیم اقتصادی دولت داشته باشد چرا که امروزه مسائل اساسی کشور در ۲ حوزه فرهنگ و اقتصاد خلاصه می شوند.

کارگردان فیلم های سینمایی «پنالتی» و «زیباتر از زندگی» خاطرنشان کرد: باید دید وزیر محترم چه طراحی و مهندسی راجع به حوزه مهم فرهنگ و هنر دارند. بی تردید ایشان دلشان برای ارزش های انقلاب و پاسداری از خون شهدا می تپد اما این ها کافی نیست و باید یک برنامه جامع و خوب ارائه دهند.

شاه حسینی متذکر شد: وزیر محترم ارشاد باید از همین حالا راه خودشان را مشخص کنند؛ آیا ایشان می خواهند راه گذشتگان را ادامه دهند که هیچ ربطی به اهداف و مبانی انقلاب اسلامی نداشت؟ آیا ما می خواهیم با مدیرانی روبرو باشیم که مانند ۸ سال گذشته آمدند و مأموریت شان را انجام دادند و رفتند؟

وی ادامه داد: بی تردید وزیر محترم ارشاد از آنجا که منتخب آیت الله رئیسی هستند و آقای رئیسی هم تنها نوری در تاریکی مطلق بودند که بر ملت ایران تابیدند این گونه نخواهند بود. ما به شخصی که آقای رئیسی انتخاب کرده اند امیدواریم و از خداوند متعال برای ایشان طلب خیر داریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.