چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

نابسامانی فعالیت سینماگران در بحران کرونا/۴

علویان: تهیه کنندگان اصیل به سینماگران کمک می کنند تا مشکلات شان برطرف شود

علیرضا علویان در نشست خبری انیمیشن «آخرین داستان»

سینماپرس: علیرضا علویان صداگذار مطرح سینما در پی شنیده های مبنی بر استثمار سینماگران توسط برخی تهیه کنندگان و اضافه شدن بندی در قراردادها مبنی بر اینکه اگر کرونایی شوند دستمزدی دریافت نخواهند کرد گفت: بنده خوشبختانه طی نزدیک به ۲ سالی که از شیوع کرونا می گذرد با چنین موردی برخورد نکردم اما از شنیدن این خبر بسیار متعجب شدم و معتقدم اضافه شدن بند مربوط به کرونا عجیب و شوکه کننده است و قطعاً نهادهای ذیربط باید به این مسأله ورود پیدا کنند.

برنده سیمرغ بلورین برای صداگذاری فیلم های سینمایی «چ» و «بدون تاریخ، بدون امضا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفم که باید این جمله را عنوان کنم که انسانیت روز به روز بیشتر از بین می رود! من واقعاً از شنیدن این خبر بسیار متأثر شدم چرا که انتظار نداشتم در عرصه فرهنگ و هنر شاهد چنین رخدادی باشیم.

وی ادامه داد: مسئولان باید پیگیری کنند و ببینند این اتفاق از سمت چه شخص یا اشخاصی بوده و بیشتر مربوط به سینما است یا تلویزیون هم در آن دخیل است. بی شک ابتلا به کرونا برای هر انسانی امکان دارد رخ بدهد. ما نزدیک به ۲ سال است با این ویروس منحوس دست به گریبان هستیم و اگر قرار باشد خودمان اینطور در حق یکدیگر جفا کنیم چه بر سرمان خواهد آمد؟

این سینماگر تأکید کرد: خوشبختانه آنچه بنده در دوران کرونا شاهد بودم حمایت تهیه کنندگان از عواملی بوده که به کرونا مبتلا شده اند. به عنوان مثال سر پروژه «خاتون» چند نفری به کرونا مبتلا شدند که تهیه کننده محترم پروژه به آن ها بسیار کمک کرد و خوشبختانه بیماری شان درمان شد.

علویان در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: بی تردید تهیه کنندگان اصیل به سینماگران کمک می کنند تا مشکلات شان برطرف شود و اگر چنین اتفاقی رخ داده بی شک از سمت تهیه کنندگانی بوده که سبقه و تجربه کافی در سینما نداشته اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.