سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۱۰

قهرمانی: سیاست و خط مشی حوزه فرهنگ و هنر باید ترویج ارزش های دینی و انقلابی باشد/ باید از ظرفیت جوانان خوش ذوق، کاربلد و متبحر انقلابی بهره بگیریم

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در پی اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت سیزدهم و تأکید ایشان در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: سیاست و خط مشی حوزه فرهنگ و هنر باید ترویج ارزش های دینی و انقلابی باشد؛ ما اگر به این سیاست گذاری برسیم می توانیم حوزه فرهنگی و هنری کشور را نجات دهیم و اگر این کار را نکنیم متأسفانه راه به جایی نخواهیم برد و روز به روز بیشتر در منجلاب لودگی و ابتذال فرو خواهیم رفت.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خاک و آتش» و «گیرنده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همانطور که بنده چندی قبل در گفتگو با خبرگزاری سینماپرس مطرح کردم اشکال عمده ما این است که فونداسیون فرهنگ مان سالم نیست و باید ضوابطی بر آن اعمال شود. باید سیاست و خط مشی ما رشد ارزش های دین و انقلاب باشد تا جامعه تعالی پیدا کند.

وی ادامه داد: ما باید ذوق هنری هنرمندان انقلابی را کشف کنیم؛ شاید برخی از هنرمندان فعال در کشور عامل نفوذی باشند اما بحمدالله اکثریت این گونه نیستند و باید با سیاست گذاری مناسب و اصولی کاری کنیم که هنرمندان متعهد به آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی جایگاه وسیع تری در حوزه فرهنگ و هنر پیدا کنند و بتوانند با تولیدات قوی و موثر خود عملکردی بر ضد جنگ نرم دشمنان داشته باشند.

قهرمانی سپس با بیان اینکه حضرت آقا وقتی این فرمایش را مطرح فرمودند به استفاده از ظرفیت جوانان اشاره کردند متذکر شد: ما باید از ظرفیت جوانان خوش ذوق، کاربلد و متبحر انقلابی بهره بگیریم و هرگز نباید از این مسأله مهم غفلت کنیم.

این سینماگر تأکید کرد: هنرمندان هم نسل بنده بایستی نقش شان عمدتاً نقش اتاق فکر و تبیین سیاست ها و خط مشی ها باشد لذا الآن ظرفیت خوبی در کشور از جوانان با انگیزه و هنرمند وجود دارد که باید از آن ها استفاده شود. دولت اگر بخواهد موفق شود و اگر انقلاب بخواهد مسیر درست خود را بر اساس آرمان و خواسته کسانی که انقلاب کردند ادامه دهد باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «فرشتگان قصاب» خاطرنشان کرد: ما نیاز به کادرسازی از نیروهای جوان انقلابی داریم. خوشبختانه در سطح کشور هنرمندان جوان و باانگیزه و جسور بسیار زیادند و باید به آن ها میدان داده شود تا در مسیر انقلاب اسلامی و ساختن تمدن اسلامی با ابزار هنر به جنگ با بیگانگان و عوامل نفوذی بیایند.

قهرمانی در پایان این گفتگو افزود: ما در مرحله دولت سازی اسلامی هستیم. اگر نیازها و آرمان های مردم که به خاطر آن انقلاب کردند و شهید دادند را مدنظر قرار بدهیم می توانیم به سوی تمدن بزرگ اسلامی حرکت کنیم در غیر این صورت باید بدانیم پیروز این میدان نبرد نخواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.