شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

ویژگی های رئیس سازمان سینمایی از نظر سینماگران/۳

آزادی: یک فرد غریبه با سینما نمی تواند هیچ قدمی برای بهبود شرایط بردارد/ جلوی ورود پول های کثیف را بگیرید!

غلامرضا آزادی

سینماپرس: غلامرضا آزادی تهیه کننده، کارگردان و فیلمبردار سینما در خصوص ویژگی های رئیس سازمان سینمایی گفت: پول پاشی دولت برای تولید فیلم نه تنها منفعتی برای سینما ندارد بلکه سرشار از ضرر است؛ در کدامیک از کشورهای دنیا دولت ها برای تولید فیلم های شان سرمایه گذاری می کنند؟ آیا در هالیوود و بالیوود هم چنین اتفاقات عجیبی رخ می دهد؟

کارگردان فیلم های سینمایی «سندباد و سارا» و «قبیله من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من امیدوارم فردی برای ریاست سازمان سینمایی کشور انتخاب شود که نسبت به سینما آگاهی داشته باشد؛ همه ما به خوبی می دانیم که مسأله سینما با سایر مسائل و حوزه های دیگر تفاوت دارد. سینما دهکده ارتباطات جهانی را رهبری می کند و از این رو باید مدیری برای اداره سینما انتخاب شود که برآمده از دل سینماگران باشد.

وی ادامه داد: تردید نکنید اگر اداره سینما به دست خود سینماگران سپرده شود ما شاهد این همه بلبشو و معضل و مشکل در سینما نخواهیم بود. سینما آدم های فرهیخته ای دارد که همدیگر را می شناسند، با دغدغه های یکدیگر آشنا هستند، می دانند باید چه مسائلی را در اولویت خود قرار دهند اما یک فرد غریبه با سینما اگر روی کار بیاید هیچ یک از این مسائل را نمی داند و نمی تواند هیچ قدمی برای بهبود شرایط سینما بردارد.

این سینماگر یکی از معضلات اساسی سینما طی سال های اخیر را ورود بی رویه پول های بادآورده و کثیف برشمرد و در همین راستا خطاب به رئیس جدید سازمان سینمایی اظهار داشت: جلوی ورود پول های کثیف را بگیرید! چرا باید به یک هنرپیشه ای که نهایتاً دستمزدش باید ۲۰۰ میلیون تومان باشد چندین میلیارد تومان دستمزد می دهند و هزینه های گزاف به سینما تحمیل می کنند؟ چرا باید هنرمندان قدیمی و کاربلد و پیشکسوت بیکار و خانه نشین باشند و در عوض کسانی در سینما جولان بدهند که فرق «الف» را از «ی» تشخیص نمی دهند؟

آزادی خاطرنشان کرد: من امیدوارم حداقل اگر فردی که به زودی اداره سینمای کشور را در دست می گیرد از بدنه سینما نیست حداقل مشاورانی خوب و ارزنده و آگاه از سینمای کشور را برگزیند و بدون مشاوره با آن ها هیچ اقدامی انجام ندهد؛ ما باید بدانیم سینمای ایران دیگر توانی برای تحمل مشقات بیشتر ندارد و اگر آن را طبق همین روال سال های اخیر بخواهیم اداره کنیم به زودی شاهد فروپاشی سینما خواهیم بود.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «باغ فردوس پنج بعدازظهر» و «رویای نیمه شب تابستان» تأکید کرد: یکی از معضلات اساسی سینما طی سال های اخیر تولید فیلم هایی بوده که سطح سلیقه مخاطب را به شدت دچار تنزل کردند؛ ما بایستی با تدبیر و درایت خرد و اندیشه را به سینمای کشور برگردانیم و اجازه ندهیم بیش از این ذائقه مردم به قهقرا برود.

وی در پایان این گفتگو با اشاره به جناح بندی و گروه بندی کردن برخی مدیران سینمایی اظهار داشت: من امیدوارم در دولت جدید دیگر هرگز شاهد خودی و غیرخودی حساب کردن برخی سینماگران توسط مدیران نباشیم. بی تردید یک مدیر شایسته مدیری است که همه سینماگران را به یک چشم ببیند و بین آن ها تفاوتی قائل نشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.