جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

افتخار کارگردان «نوروز رنگی» به بی‌سوادی؛

علی مشهدی: بلد نیستم طنز فاخر بسازم/من فقط می‌خواستم مردم را بخندانم!

علی مسعودی

سینماپرس: علی مسعودی کارگردان سریال طنز «نوروز رنگی» با اشاره به کمدی‌هایی که مخاطب ندارد گفت: برخی اسم این کارها را فاخر می‌گذارند و من بلد نیستم طنز فاخر بسازم.

به گزارش سینماپرس، پدرام کریمی شب گذشته ۱۴ مرداد در برنامه «سریالیست» میزبان علیرضا مسعودی (علی مشهدی) کارگردان، نویسنده و بازیگر سریال «نوروز رنگی» بود.

مسعودی در ابتدا درباره حضور بازیگران بومی در سریال «نوروز رنگی» که نوروز از شبکه پنج سیما پخش شد، گفت: من دو ماه قبل از کلید زدن سریال به مشهد رفتم و ساعت‌ها برای انتخاب تک تک شخصیت‌ها حتی آنهایی که یک سکانس بازی داشتند وقت گذاشتم و از افراد مستعد تست گرفتم. برایم مهم بود کسانی که در سریال با لهجه صحبت کنند، خودشان مشهدی هستند.

این فیلمنامه نویس درباره اینکه آیا سریال به هدف خود رسیده، توضیح داد: بله حتماً به هدفش رسیده است. البته این را در نظر بگیرید که مخاطب شبکه ۵ با مخاطب شبکه ۱ خیلی فرق دارد.

مسعودی در خصوص گفته خود در یک مصاحبه مبنی بر اینکه اگر «نوروز رنگی» از شبکه یک پخش می‌شد از «پایتخت» مخاطب بیشتری داشت، با خنده توضیح داد: پایتخت که ۷ فصل از آن پخش شده و نمی‌شود آن را با سریال دیگری مقایسه کرد اما من معتقدم اگر سریال ما از شبکه ۱ یا ۳ پخش می‌شد اتفاق شگفت انگیزی می‌افتاد.

وی تصریح کرد: ساعت پخش سریالهای شبکه ۵ را نمی‌شود با ساعت پیکی که شبکه ۱ و ۳ سریال پخش می‌کنند و تلویزیون همه خانه‌ها آن هم در تعطیلات عید روی یکی از این دو شبکه است مقایسه کرد مثل اینکه دو کشتی گیر با وزن ۱۱۰ و ۸۰ با هم کشتی بگیرند.

مسعودی در ادامه درباره ارتباطش با رضا عطاران و تعامل درباره کارهایی که انجام می‌دهد، یادآور شد: من ۶ قسمت اول سریال «نوروز رنگی» را به رضا عطاران دادم و او لطف کرد آن را خواند، هر کاری می‌نویسم همین است.

نویسنده «نوروز رنگی» ادامه داد: زمانی که شما کاری را می‌سازید که نوستالژی است و حتی آدم‌های آن نسل هنوز حضور دارند، نمی‌توانید از جزئیات بگذرید. صف نانوایی و شیر آن زمان دوست داشتنی بود و من نمی‌توانستم از جزئیات بگذرم. وگرنه اصولاً آدمی نیستم که بخواهم به سریالم آب ببندم و آقای تحویلیان هم چنین شخصیتی ندارد.

مسعودی تاکید کرد: من بچه کوچه هستم و توی کوچه بزرگ شده‌ام و کف جامعه را کاملاً می‌شناسم. من بلد نیستم طنز فاخر هم بسازم، بعضی‌ها اسم سریالشان را می‌گذارند کمدی و بعد که می‌بینند مخاطب ندارد اسم کارشان را می‌گذارد فاخر! من فقط می‌خواستم مردم را بخندانم و همه قصه‌هایی که تا به حال نوشته‌ام و پخش شده از دل جامعه بوده است. مدیران شبکه‌ها از علی مشهدی توقع طنز فاخر نداشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال کریمی که یک نفر چقدر می‌تواند خاطرات شخصی خودش را دراماتیک کند، تاکید کرد: ما ۳۴ موقعیت داستانی داریم و می‌گویند تا ۱۹۵۰ همه قصه‌ها ساخته شده است. تمام قصه‌ها بر مبنای شنیده‌ها و دیده‌های ما است مثلاً سریال «قرارگاه مسکونی» بخشی از خاطرات من بوده است.

این کارگردان در پایان گفت: من آقای تحویلیان را خیلی دوست دارم. ایشان الان چند شب است به خاطر کرونا بیمارستان بستری هستند. ایشان سال‌ها است برای تلویزیون زحمت کشیده و سریالهای خوبی ساخته از مردم می‌خواهم برای خودش، همسرش و برادرش دعا کنند که در یکی دو روز آینده صحیح و سالم برگردد.

سری جدید «سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.