سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

۸ سال خسارت به هنرهای نمایشی/۵

سپاه منصور: هنر تئاتر سرشار از معضلات و مشکلات پیچیده و متعدد است/ دولتمردان جدید باید تئاتر را از این بحران جدی نجات دهند!

فریده سپاه منصور

سینماپرس: فریده سپاه منصور بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در خصوص عملکرد ۸ سال دولت تدبیر و امید در حوزه هنرهای نمایشی و انتظار هنرمندان این حوزه از دولت سیزدهم گفت: هنر تئاتر سرشار از معضلات و مشکلات پیچیده و متعدد است و همه مسئولان و هنرمندان و حتی مردمی که مخاطب تئاتر هستند نسبت به این مشکلات و معضلات آگاهی کامل دارند از این رو من امیدوارم مسئولان جدید تدبیری اندیشه کنند تا با درایت این معضلات پیچیده یک به یک برطرف شوند تا شاید این هنر ارزنده بعد از سال ها دوباره بتواند نفسی تازه کند.

بازیگر نمایش های «پپرونی برای دیکتاتور» و «دن کامیلو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه بنده چند سالی است از حوزه دوست داشتنی تئاتر دور هستم و بنابراین نسبت به معضلاتی که امروز این حوزه مهم دارد چندان آشنا نیستم اما با تأسف باید عنوان کنم که هنر ارزنده تئاتر در طول تاریخ کشورمان همواره با مسائل متعدد در حال دست و پنجه نرم کردن بوده و هست و من امیدوارم روزی برسد که یکایک مسئولان قدردان این هنر و هنرمندان فعال در این عرصه باشند.

وی ادامه داد: دولتمردان جدید باید تئاتر را از این بحران جدی نجات دهند در غیر این صورت ما به زودی شاهد مرگ هنر تئاتر در کشورمان خواهیم بود و آن وقت دیگر هیچ تدبیری برای احیاء آن نمی توان کرد.

سپاه منصور با بیان اینکه من اصلاً تربیت شده تئاترم و حرفه اصلی ام تئاتر است و همچنان خود را بازیگر تئاتر می دانم اظهار داشت: متأسفانه اوضاع اقتصادی تئاتر خوب نیست و همین باعث شده تا بسیاری از فعالان این حوزه با تمام عشق و علاقه ای که به تئاتر دارند برای گذران زندگی محبور به حضور در پروژه های تصویری سینمایی یا تلویزیونی شوند. بنده امیدوارم هرچه سریع تر تدبیری برای این اتفاق دردآور صورت گیرد تا ان شاالله بتوانیم باز هم شاهد حضور و گردهمایی هنرمندان کاربلد و دغدغه تئاتر در کنار یکدیگر باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.