شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

۸ سال خسارت به هنرهای نمایشی/۲

انصافی: طی سال های اخیر مرتباً بر ابعاد مشکلات هنرمندان تئاتر افزوده شد/ آقای رئیس جمهور تئاتر ملی را احیاء کنید!

جواد انصافی

سینماپرس: جواد انصافی نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش های آیینی سنتی در خصوص عملکرد ۸ سال دولت تدبیر و امید در حوزه هنرهای نمایشی و انتظار هنرمندان این حوزه از دولت سیزدهم گفت: طی سال های اخیر مرتباً بر ابعاد مشکلات هنرمندان تئاتر افزوده شد و هیچ یک از مدیران و مسئولان فرهنگی کشور دغدغه رسیدگی به وضعیت اسفبار حوزه فرهنگ و هنر به ویژه تئاتر را نداشتند و همین باعث شد اندک امنیت کاری، اقتصادی و رفاهی هنرمندان به ویژه در بحران کرونا از بین برود و و هیچ تدبیری هم برای نجات زندگی هنرمندان اندیشه نشود.

کارگردان نمایش «کل عنایت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه وضعیت مواجهه مسئولان با هنرمندان به گونه ای است که ما بارها با خودمان فکر کرده ایم آن ها با هنر یا هنرمندان سر ستیز دارند! متأسفانه ما در طول این سال ها همواره با مشکلات و معضلات متعددی روبرو بودیم و هیچ گاه هیچ یک از این مشکلات برطرف نشد.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک فعال در حوزه نمایش های آیینی سنتی که در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی حضور داشتم و در خصوص این نمایش ها تحقیقات گسترده ای انجام داده ام عرض می کنم که در تمامی کشورهای دنیا به ویژه کشورهای آسیایی مانند تایلند و هندوستان و... به نمایش های آیینی سنتی شان بهای بسیاری می دهند و حتی از این راه جذب توریست می کنند اما متأسفانه متولیان هنر در کشور ما اصلاً کمترین توجهی به نمایش های آیینی و سنتی که هویت ملی مان است ندارند.

انصافی سپس خطاب به حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب ملت ایران اظهار داشت: آقای رئیس جمهور تئاتر ملی را احیاء کنید! این تئاتر می تواند برای شناساندن فرهنگ ملی به جوانان و نوجوانانی که امروزه از طریق فضای مجازی، ماهواره ها و... بیش از فرهنگ ملی با فرهنگ منحط غربی آشنا شده اند موثر باشد و از سوی دیگر می تواند برای کشور ارز آوری داشته و جذب توریست نماید.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در این بحران کرونا ما با مشکلات پیچیده تری در زندگی مان روبرو شده ایم چرا که کارمان رسماً تعطیل بود و هیچ کمکی از سوی مسئولان دولت نشد و همین باعث شده تا بسیاری از فعالان تئاتر کشور به نان شب شان محتاج شوند و این اتفاق به هیچ عنوان در شأن هنرمندان نیست. من امیدوارم در دولت جدید با تدبیر و درایت ویژه ای که از آیت الله رئیسی سراغ داریم تمامی مشکلات بیمه ای، معیشتی، رفاهی و... هنرمندان تئاتر برطرف شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.